Aproape 3.000 de solicitări de angajare pentru recensământul populaţiei

Aproape 3.000 de solicitări de angajare pentru recensământul populaţiei
Peste 2.700 de clujeni au depus cereri pentru a lua parte la recensământul populaţiei care va avea loc în octombrie. Primăria intenţionează să angajeze 1.400 de persoane pentru a lucra timp de 15-18 zile la recensământul populaţiei.


Legislaţia ambiguă îi împiedică însă pe şomeri să ia parte şi ei la recensământul populaţiei. "2.783 persoane s-au înscris până acum. Nouă ne trebuie 1.400 de recenzori şi încă 300 de rezervă. Înscrierile se mai fac până în 15 septembrie, iar selecţia se va face pe baza studiilor", a declarat Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca. Persoanele care vor fi selectate ca recenzori vor avea parte de un curs în perioada 19-21 septembrie.

„Recenzorii vor fi plătiţi cu 50 de lei pe zi şi vor lucra 15-18 zile. Fiecare persoană va primi câte 100 de unităţi locative pentru care va avea de completat formulare în funcţie de numărul de membri ai familiei", a adăugat Buzatu. Primăria va prezenta în mass-media legitimaţiile pe care le vor avea recenzorii, astfel încât să nu existe temeri că aceştia ar fi infractori. „Cei care doresc să fie recenzori nu trebuie să deţină cazier şi să aibă cel puţin studii medii", a precizat Buzatu.
Daniel Don, directorul Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) Cluj, susţine că nu le-a recomandat şomerilor să se angajeze ca recenzori în cadrul campaniei demarate de primărie.

„Hotărârea de guvern de prestare a acestei activităţi nu este reglementată foarte clar. Oamenilor nu li se încheie contract individual de muncă sau convenţie civilă, iar unii oameni pot depăşi 500 de lei, cât este venitul minim pe economie, şi li se pot face debite la Finanţe. Dacă veniturile ar fi fost mai mici de 500 de lei aveam posibilitatea să le continuăm şomajul, însă dacă este depăşită această sumă acest lucru nu e posibil", a explicat Don. Acesta încearcă să îi îndrepte pe şomerii clujeni către locuri de muncă care să le ofere stabilitate. „De când avem call-center-ul, avem rezultate extraordinare şi îi îndreptăm pe şomeri spre activităţi de lungă durată sau chiar pe durată nedeterminată", a explicat Don.

 

Comenteaza