Şapte clujeni, cu banii luaţi şi lăsaţi la mâna turcilor

Şapte clujeni, cu banii luaţi şi lăsaţi la mâna turcilor
Şapte tineri clujeni care şi-au plătit o vacanţă all-inclusive în Antalya s-au trezit la uşa hotelului, după ce banii pachetului turistic nu au fost viraţi din România.

Tinerii au achitat 840 de euro de persoană pentru ceea ce trebuia să fie o recompensă de vis pentru examenele luate cu brio în 2011. "Acum o lună am cumpărat un pachet all-inclusive pentru şapte persoane în Turcia. Acum trei săptămâni am achitat integral vacanţa, avem toate voucherele la noi, toate actele erau în ordine. Când am plecat, eram pe lista celor preluaţi de la aeroport de firma de operatori. Totul a fost bine până am ajuns la hotel. Aici, patronul ne-a spus că nu avem camere rezervate", povesteşte Irina, una dintre tinerele clujence care a fost nevoită să aştepte cu bagajele în stradă, luni, până la venirea nopţii, de la 6 la 9, ca să se descurce situaţia.

Într-un final, managerul turc al hotelului a solicitat ca aceştia să depună sub formă de garanţie 1.000 de euro, ca să fie cazaţi, urmând ca banii să le fie returnaţi dacă datoria va ajunge în contul resortului Delphin Deluxe din Antalya. "Am adunat toţi bani, vă daţi seama, nu aveam foarte mulţi la noi şi, într-un târziu, ne-au lăsat în camere, dar ne-a spus că dacă nu intră banii până vineri, ne dă afară. Am sunat la Ambasada României, acolo nu răspunde nimeni. Am sunat în România la agenţia de unde am cumpărat pachetul turistic. Ni s-a spus că banii au fost trimişi. Ei văd că suntem mici, fără părinţi şi se poartă foarte dezinteresat cu noi", mai spune fata. Ca să nu-şi alarmeze părinţii, unii dintre tineri nu au anunţat încă acasă trataţia din Antalya.

Agenţia care a vândut pachetul turistic este Quasar Tours. Aceeaşi firmă a fost implicată în urmă cu o săptămână într-un incident de pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, unde pilotul unei aeronave charter turceşti a refuzat să decoleze pe motiv că erau prea mulţi pasageri. Cauza a fost că agenţiile româneşti vânduseră prea multe pachete turistice către Antalya.

De această dată, reprezentantul Quasar, Gaspar Lorand, spune că i-a liniştit pe părinţi şi că banii au fost trimişi. "Nu e nicio problemă că nu au ajuns banii, e din cauză că în aceste zile în Turcia se sărbătoreşte Ramadanul, e bairam, iar băncile sunt închise. Sigur că n-o să fie daţi afară din hotel; cel mai târziu vineri banii vor ajunge. Noi am vândut un pachet turistic al Premium Holidays, lucrăm de patru ani cu ei şi n-am mai avut probleme. Avem dovada că noi am virat banii", susţine patronul Quasar. El spune că tinerii şi-au achitat integral vacanţa în 18 august, dar nu a putut explica de ce banii nu ajuns în acest răstimp în Turcia. Menţionăm că agenţiile mici lucrează cu tour-operatori de anvergură care oferă transport aerian şi au contracte cu hoteluri de lux din zona Antalyei. Gaspar a revenit ulterior, arătând că a discutat personal cu managerul hotelului Delphin Deluxe, care i-a relatat că a existat o circulară în Turcia care le interzicea hotelierilor să cazeze turişti pe durata Ramadanului dacă banii nu se află în cont.

De la Aeroportul din Antalya, cei şapte tineri au fost preluaţi de 3 E Travel Agency, un operator de Turcia, care i-a transportat la hotelul de lux. "Sunt probleme, dar noi, ca simpli angajaţi, nu ştim ce s-a întâmplat, asta discută patronii între ei", a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, Georgiana de la 3E Travel Agency. Tinerii, în schimb, spun că această femeie i-a tratat cu dezinteres când i-au explicat ce s-a întâmplat şi le-a spus că plata a întârziat întrucât ea trebuie să repartizeze plicurile cu bani la fiecare hotel în parte, băncile fiind închise. Agenţia Premium Holidays a precizat, la solicitarea ZIUA de CLUJ, că se va interesa de problema celor şapte clujeni, întrucât nu o cunoştea. Managerul Mihael Botez a promis că va oferi explicaţii, însă ulterior nu a mai răspuns la telefon.

 

Comenteaza