Asfalt pe jumătate din autostrada Turda – Câmpia Turzii
- Scris de Titus Craciun
- 04 Aug 2010, 00:27
- Eveniment
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Oficialii susţin că întreg tronsonul 2B, Câmpia Turzii – Gilău, va fi dat în folosinţă în octombrie.
Pe circa jumătate din cei 10 kilometri ai porţiunii de autostradă dintre Turda şi Câmpia Turzii s-au aşternut trei covoare asfaltice. Mai rămâne de turnat doar ultimul strat, cel de uzură. Atât reprezentanţii constructorilor Bechtel – Enka, executanţii magistralei, cât şi cei ai beneficiarului, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADR), susţin că tronsonul 2B, de 52 de kilometri (Câmpia Turzii – Gilău), al Autostrăzii Transilvania va fi terminat şi dat în folosinţă în luna octombrie. Cum vor evolua lucrările şi mai ales unde şi pe ce bani, deocamdată nimeni nu ştie.
vezi video:
De la kilometrul 10+200 (unde se află sensul giratoriu provizoriu de pe autostradă la ieşirea din Turda) până la kilometrul 5+560 constructorii au reuşit să aştearnă câteva straturi de asfalt. “Ultimul strat de asfalt (cel de uzură – n. red.) va fi turnat după ce terminăm de turnat straturile inferioare pe o suprafaţă mai mare”, ne-a declarat ieri Metin Boden, managerul departamentului Îmbrăcăminţi rutiere al proiectului Autostrada Transilvania. Pe traseul autostrăzii se lucra la asfaltare, la aşternerea şi compactarea stratului de balast, de bază, la construcţia şanţurilor de scurgere.
“Ne încadrăm în graficul stabilit”, spune Boden, care lucrează în domeniul autostrăzilor de 26 de ani. Iar termenul de finalizare convenit, a declarat Ioan Pantelimon, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, este luna octombrie a anului 2010.
“Ne ţinem de program, iar lucrările vor fi finalizate până în luna octombrie. Până pe 15 august vom finaliza şi noul protocol între minister (al Transporturilor – n. red.) şi constructor. În acel protocol vor fi stipulate şi termenele de plată”, ne-a precizat Pantelimon. Directorul DRDP a afirmat că toate plăţile către Bechtel-Enka corespunzătoare lucrărilor din 2009 au fost efectuate.
“În ceea ce priveşte lucrările executate din acest an şi confirmate de consultantul CNADR, acestea se ridică, în prezent, la 39 de milioane de euro. Există scadenţe de circa 15 milioane de euro”, a spus Pantelimon. El a precizat că acum se lucrează la variantele pentru anul viitor privind continuarea Autostrăzii Transilvania.
La rândul său, directorul de comunicare al Bechtel România, Bogdan Sgârcitu, a precizat că pe traseul autostrăzii lucrează în acest moment circa 1.360 de muncitori, dintre care 1.200 sunt români. “Cei mai mulţi sunt pe sectorul Turda – Câmpia Turzii, dar sunt şi la viaductul de la Suplacu de Barcău (judeţul Bihor – n. red.). Sgârcitu a precizat că nu se ştie nimic despre continuarea lucrărilor, după ce în octombrie va fi predat integral sectorul 2B. “Deocamdată nu ştim nimic, nu ştim care va fi bugetul anului viitor”.
Se corectează abaterile de un centimetru
Metin Boden, managerul departamentului Îmbrăcăminţi rutiere al proiectului Autostrada Transilvania, ne-a arătat ieri cum sunt ajustate greşelile cele mai mici încă de la stratul de bază, de balast, gros de 30 de centimetri după compactare (peste acest strat mai urmează încă trei, de diferite compoziţii şi grosimi de alte câteva zeci de centimetri).
“Vedeţi acel punct cu vopsea roşie pe stratul de bază. Este nivelul zero, conform proiectului. Mai încolo este – 2, asta înseamnă că din porţiunea respectivă mai trebuie raşi încă doi centimetri de balast, iar dincolo, unde scrie <1, înseamnă că mai trebuie adăgat un centimetru. Acestea sunt ultimele ajustări la stratul de bază pentru a fi perfect pregătit pentru celelalte straturi”, ne-a declarat Boden.
Acesta lucrează la autostrăzi de 26 de ani şi a construit în Canada, Rusia, Ucraina, Kazakhstan, Emiratele Arabe Unite şi în alte ţări. Se mândreşte cu invenţia sa, un utilaj care toarnă profilele de scurgere a apei de pe centrul şi marginile magistralei.
vezi video:
De la kilometrul 10+200 (unde se află sensul giratoriu provizoriu de pe autostradă la ieşirea din Turda) până la kilometrul 5+560 constructorii au reuşit să aştearnă câteva straturi de asfalt. “Ultimul strat de asfalt (cel de uzură – n. red.) va fi turnat după ce terminăm de turnat straturile inferioare pe o suprafaţă mai mare”, ne-a declarat ieri Metin Boden, managerul departamentului Îmbrăcăminţi rutiere al proiectului Autostrada Transilvania. Pe traseul autostrăzii se lucra la asfaltare, la aşternerea şi compactarea stratului de balast, de bază, la construcţia şanţurilor de scurgere.
“Ne încadrăm în graficul stabilit”, spune Boden, care lucrează în domeniul autostrăzilor de 26 de ani. Iar termenul de finalizare convenit, a declarat Ioan Pantelimon, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, este luna octombrie a anului 2010.
“Ne ţinem de program, iar lucrările vor fi finalizate până în luna octombrie. Până pe 15 august vom finaliza şi noul protocol între minister (al Transporturilor – n. red.) şi constructor. În acel protocol vor fi stipulate şi termenele de plată”, ne-a precizat Pantelimon. Directorul DRDP a afirmat că toate plăţile către Bechtel-Enka corespunzătoare lucrărilor din 2009 au fost efectuate.
“În ceea ce priveşte lucrările executate din acest an şi confirmate de consultantul CNADR, acestea se ridică, în prezent, la 39 de milioane de euro. Există scadenţe de circa 15 milioane de euro”, a spus Pantelimon. El a precizat că acum se lucrează la variantele pentru anul viitor privind continuarea Autostrăzii Transilvania.
La rândul său, directorul de comunicare al Bechtel România, Bogdan Sgârcitu, a precizat că pe traseul autostrăzii lucrează în acest moment circa 1.360 de muncitori, dintre care 1.200 sunt români. “Cei mai mulţi sunt pe sectorul Turda – Câmpia Turzii, dar sunt şi la viaductul de la Suplacu de Barcău (judeţul Bihor – n. red.). Sgârcitu a precizat că nu se ştie nimic despre continuarea lucrărilor, după ce în octombrie va fi predat integral sectorul 2B. “Deocamdată nu ştim nimic, nu ştim care va fi bugetul anului viitor”.
Se corectează abaterile de un centimetru
Metin Boden, managerul departamentului Îmbrăcăminţi rutiere al proiectului Autostrada Transilvania, ne-a arătat ieri cum sunt ajustate greşelile cele mai mici încă de la stratul de bază, de balast, gros de 30 de centimetri după compactare (peste acest strat mai urmează încă trei, de diferite compoziţii şi grosimi de alte câteva zeci de centimetri).
“Vedeţi acel punct cu vopsea roşie pe stratul de bază. Este nivelul zero, conform proiectului. Mai încolo este – 2, asta înseamnă că din porţiunea respectivă mai trebuie raşi încă doi centimetri de balast, iar dincolo, unde scrie <1, înseamnă că mai trebuie adăgat un centimetru. Acestea sunt ultimele ajustări la stratul de bază pentru a fi perfect pregătit pentru celelalte straturi”, ne-a declarat Boden.
Acesta lucrează la autostrăzi de 26 de ani şi a construit în Canada, Rusia, Ucraina, Kazakhstan, Emiratele Arabe Unite şi în alte ţări. Se mândreşte cu invenţia sa, un utilaj care toarnă profilele de scurgere a apei de pe centrul şi marginile magistralei.
DISTRIBUIE
Comenteaza