Asociaţia Presei din Cluj: mediul de afaceri nu e interesat să investească în dezvoltarea presei

Asociaţia Presei din Cluj: mediul de afaceri nu e interesat să investească în dezvoltarea presei
Mediul de afaceri clujean nu este interesat în a investi onest şi transparent în dezvoltarea presei locale, relevă Asociaţia Profesioniştilor din Presă - Cluj (APPC) într-un comunicat remis astăzi cu ocazia Zilei Internaţionale a Libertăţii de Exprimare. Explicaţiile sunt fluctuațiile de pe piața media locală şi lipsa de viziune referitoare la necesitatea existenței unei mass media corecte și de viitor, arată APPC.

Conform APPC, nivelul de salarizare din presa clujeană "s-a menținut la un nivel de supraviețuire", fapt care a determinat "unele compromisuri legate de desfășurarea corectă a activității jurnalistice", fără a detalia. De asemenea, asociaţia susţine că regulile de atragere a publicității în mod onest "au fost încălcate în numeroase cazuri și diferite forme".

Între acestea, obţinerea de publicitate "pe baza unor relații personale, fără legătură cu performanțele jurnalistice și auditările de tiraj, audiență și profil al cititorilor sau telespectatorilor, care lipsesc în cazul majorității instituțiilor media clujene". De asemenea ar fi fost atrasă publicitate "pe baza unor înțelegeri patronale mutuale cu clauze ascunse departamentelor editoriale și de vânzări" şi prin apariția unor materiale care nu au fost marcate ca fiind publicitare.

De asemenea, conform APPC au fost semnalate cazuri de intervenții patronale "nejustificate" în conținutul editorial, dar şi cazuri de cenzură.

Preşedintele asociaţiei, Mihai Goţiu, susţine că APPC va realiza un proiect de monitorizare a presei locale, "care să prezinte anual, argumentat și transparent, situația reală a domeniului".

Comenteaza