Atenţie cu cine alegeţi să călătoriţi în vacanţă!

Atenţie cu cine alegeţi să călătoriţi în vacanţă!
Un grup de 20 de persoane a pierdut banii unei vacanţe de lux pentru că firma care s-a angajat să-i ducă în Turcia a intrat în faliment. Acum, oamenii se văd nevoiţi să achite şi cheltuieli de judecată, pentru că instanţa nu le-a făcut dreptate.

Nicio structură profesională sau de stat nu poate garanta astăzi că pachetele turistice achiziţionate - de cele mai multe ori pe sume exorbitante - sunt reale. Într-o situaţie mai mult decât ridicolă au ajuns mai mulţi cetăţeni din Dej, care, după ce au pierdut câte 1.000 de euro de persoană, s-au mai trezit şi cu obligaţia de a achita cheltuieli de judecată de peste 8.000 de lei. Oamenii au rămas fără vacanţă, cu banii pierduţi şi cu datorii la avocaţi şi la instanţă.

Pentru un concediu în Antalya-Turcia, familia Dan din Dej (patru persoane) a plătit în septembrie 2011 suma de 4.000 de euro. „Nu doar eu şi familia mea am fost în situaţia de a pierde banii aceştia, ci mai mulţi cunoscuţi de-ai noştri. În total suntem un grup de 20 de persoane din Dej", a relatat Carmen Dan. Femeia a povestit că se afla la o petrecere când a fost anunţată că firma care trebuia să-i trimită în concediu ar fi intrat în insolvenţă.

„Ni s-a comunicat că ni se anulează călătoria, deşi plătisem o grămadă de bani", a spus Carmen Dan. Biletele fuseseră cumpărate de la Agenţia Euro Travel, care era un intermediar al Premium Holidays. Aceste firme au intrat în insolvenţă, iar apoi în faliment.

„Iniţial ni s-a spus că ne vom primi banii. Am tot aşteptat şi nu s-a întâmplat nimic. Apoi, pentru că agenția de turism a intrat în reorganizare judiciară, am fost invitaţi la masa credală. Ni s-a propus să ni se plătească 100 de lei pe lună, timp de doi ani, urmând ca restul sumei să ni se achite în cel de-al treilea an. Normal că nu am acceptat pentru că nu exista nici o garanţie că ne vom putea primi diferenţa. De unde ar fi avut firma să ne dea diferenţa până la 4.000 de euro în al treilea an, dacă nu o putea face în primii doi? Aşa că am ales calea instanţei", a comentat Carmen Dan.

Păgubiţii s-au îndreptat împotriva firmei German Romanian Assurance (GRA), care avea încheiată o poliţă de asigurare cu Eurotravel. „În contractul cu Eurotravel se preciza că poliţa de asigurare este încheiată de firma GRA. Aceasta avea obligaţia să ne ramburseze cheltuielile atât în caz de repatriere, cât şi în cazul insolvabilităţii/falimentului agenţiei. Numai că instanţa a decis altceva", a arătat Carmen Dan.

Dintr-un presupus motiv de incompatibilitate, GRA a solicitat ca procesul să fie strămutat. Astfel, Judecătoria Alba a decis că de situaţia în care se află grupul de cetăţeni din Dej nu se face vinovată nici Eurotravel, nici GRA. „Mai mult, ni se impută să plătim şi cheltuieli de judecată, de 8.000 de lei. Am rămas şi cu paguba, şi cu bani cheltuiţi prin instanţă şi acum ni se cere să plătim şi cheltuieli de judecată. Este absurdă situaţia şi am făcut recurs", a subliniat Carmen Dan.

Contactată telefonic, reprezentanta GRA (care a refuzat să-şi decline numele, prezentându-se doar „director general", n. red.), a precizat că, atât timp cât există un proces pe rol, nu îşi permite să comenteze despre obligaţiile pe care le are o firmă care încheie poliţe de asigurare cu o agenţie de turism. Acesteia i-am adresat şi o solicitare în scris, urmând să revenim cu amănunte.

 

Etichete
Comenteaza