Autostrada a scăpat de sub control

Autostrada a scăpat de sub control
Administratorul magistralei Transilvania se plânge că Poliţia Autostrăzii a fost desfiinţată din lipsă de combustibil, iar traficul a luat-o razna de la începutul anului.

Autorităţile care gestionează tronsonul Gilău-Câmpia Turzii al autostrăzii au constatat lipsa patrulelor Poliţiei Rutiere în ultimele trei luni şi spun că şoferii calcă mai tare pedala de acceleraţie. Oficialii poliţiei susţin că patrulele îşi fac treaba "când este cazul".

"Nu mai există Poliţia Autostrăzii din lipsă de combustibil. Erau două echipaje care au mai temperat lumea, am avut o iarnă mai blândă, fără incidente tocmai din pricina asta. De la începutul anului însă au fost retrase şi le simt lipsa, sincer", a spus administratorul autostrăzii, Vasile Drăgan, de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP). El a mai spus că participanţii la trafic circulă în prezent cu viteze mari, fără să mai aibă frica amenzilor. Pe de altă parte, şeful Inspectoratului Judeţean de Poliţie (IPJ), chestorul Ioan Păcurar, afirmă că Biroul Poliţiei de Autostradă există în continuare, însă nu se patrulează dintr-un capăt în altul al magistralei. "Oamenii de la Cluj, din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere (SPR), se deplasează de câte ori este nevoie, lucrează cu radarul la nodurile de ieşire de pe autostradă, dar ei sunt poliţişti şi acţionează în cadrul unor misiuni specifice, nu pot umbla cu rost sau fără rost. Unii ar vrea să patrulăm non-stop, numai noi să circulăm pe autostradă", a declarat Păcurar. El a recunoscut însă că din motive financiare misiunile pe magistrala Gilău-Câmpia au fost sistate o perioadă. "A fost o perioadă în ianuarie-februarie când au existat unele probleme. S-a reluat programul", susţine şeful Poliţiei Cluj.

Potrivit unei dispoziţii a inspectorului general al Poliţiei Române, Liviu Popa, de la începutul acestui an fiecare maşină de poliţie primeşte câte 100 de litri de combustibil pe lună. ZIUA de CLUJ a detaliat în luna februarie problemele cu care se confruntă poliţiştii rutieri şi agenţii de ordine publică nevoiţi să se deplaseze cu autobuzul sau pe jos. "Dacă împărţim egal cei 100 de litri la 30 de zile, vin cam trei litri şi un pic pe zi, iar într-o zi sunt trei schimburi. În consecinţă, un schimb trebuie să se descurce cu un litru de benzină. Biroul municipal are în competenţă şi accidentele rutiere care nu sunt pe drumul naţional. Deci trebuie să mergem şi la Suatu dacă e accident. De fiecare dată trebuie să ne milogim la inspectorat", a povestit, în februarie, un poliţist de la Rutieră.

La mijlocul lunii decembrie 2009, după inaugurarea celor 42 de kilometri de autostradă, Gilău-Turda, IPJ Cluj a delegat două echipaje ale SPR Cluj să patruleze 24 de ore din 24 pe noua magistrală. Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) a dispus la începutul lui 2010 înfiinţarea unui Birou de Autostradă format din 16 agenţi de circulaţie şi doi ofiţeri de urmărire penală. În acest fel, vor fi deblocate 18 posturi bugetate pentru poliţiştii IPJ, anunţau în urmă cu un an oficialii IGPR. Tot pentru Biroul de Autostradă al SPR Cluj, Secţia de Poliţie Autostrăzi din cadrul IGPR a trimis autoturisme Logan noi şi radare mai performante. Caracteristicile autoturismelor folosite pentru patrularea autostrăzii sunt: motorizare 75 - 105 CP, viteza maximă - 162 - 184 km/h şi o viteză de reacţie de 0 - 100 km/h în 11,5 - 13 s. Biroul de Presă al IPJ a declarat că nu deţine în ultimele trei luni evidenţe despre vreun exces de viteză petrecut pe Autostrada Transilvania.

 

Comenteaza