Avertisment pentru ministrul Transporturilor: „Ați intrat sub influența minciunilor!”. De ce nu vor fi gata A3 şi Sebeş-Turda în 2020

Avertisment pentru ministrul Transporturilor: „Ați intrat sub influența minciunilor!”. De ce nu vor fi gata A3 şi Sebeş-Turda în 2020

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a specificat care dintre loturile de autostrăzi, aflate încă în șantier, ar putea fi date în trafic anul viitor. 

Din păcate, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API), asemenea predecesorilor săi, actualul ministru al Transporturilor „a intrat sub influența nefastă a minciunilor și dezinformărilor venite dinspre CNAIR și anumiți constructori de autostrăzi. Astfel, într-o emisiune televizată ministrul Bode a afirmat că „în diferite faze ale anului 2020, ar putea fi finalizate următoarele tronsoane rutiere: cei 17 kilometri de pe lotul 2 din Ogra-Câmpia Turzii (Astaldi-Max Boegl), respectiv cei 16 kilometri din lotul 3 (Straco), cei 17 km de pe lotul 1 din Sebeș-Turda (Pizzarotti), respectiv cei 24 km de pe lotul 2 (Aktor)”.

ONG-ul îi oferă ministrului „consultanță gratuită: ”îi spunem de pe acum că Ogra-Câmpia Turzii lotul 3 și Sebeș-Turda lotul 2 nu se vor deschide în anul 2020. Ar exista o șansă dacă s-ar muta UMB cu toate forțele pe aceste tronsoane, dar asta ține de domeniul basmelor. Vorbim despre 2 sectoare începute în 2017, respectiv 2015, aflate la stadii fizice de 30%, respectiv 60%, cu probleme extreme de mobilizare ale constructorilor și cu diferențe de zeci de milioane de lei (neplătite de CNAIR) între stadiul fizic în teren și cel financiar, sau chiar lucrări suplimentare survenite pe contract pe care CNAIR refuză să le plătească"

Chiar și pe tronsonul 1 Sebeș-Turda, șansele de finalizare în 2020 sunt pur teoretice, spun reprezentanții ONG-ului, în condițiile în care nodurile rutiere de la capetele Alba Iulia Nord și Sebeș sunt departe de finalizare, iar mobilizarea constructorului în ultimul an a fost execrabilă. De asemenea, diferența dintre stadiul fizic și cel financiar este de aproximativ 15%, adică undeva la 100 de milioane de lei, neplătiți de CNAIR, susține API.

 

Comenteaza