Avioane spre Antalya, încărcate precum troleibuzele

Avioane spre Antalya, încărcate precum troleibuzele
Decizia unui pilot de pe un charter Cluj-Antalya a blocat aeroportul mai bine de o oră: bagajele şi călătorii erau prea grei.

O cursă care circula pe relaţia Cluj-Antalya (Turcia) a fost blocată mai bine de o oră pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca (AICN) pentru că ar fi fost prea grea ca să decoleze. Autorităţile clujene au reţinut la sol un alt zbor, către aceeaşi destinaţie de vacanţă, încercând să convingă călătorii să schimbe cursa ca să uşureze sarcina primului avion. Clujenii care au aşteptat zeci de minute în autocare spun însă că motivul întârzierii ar fi fost altul.

Avionul Boeing 737 seria 400 aparţinând companiei turceşti Sky Airlines trebuia să transporte circa 100 de călători care cumpăraseră pachete turistice către Antalya, prin mai multe agenţii din Cluj şi România. Pilotul a comunicat însă autorităţilor de la Cluj că numărul călătorilor şi bagajele aferente sunt prea multe pentru o cursă charter. "Orice pilot cunoaşte exact condiţiile de siguranţă în care se poate zbura, să nu se depăşească o anumită greutate. Noi am încercat să găsim 10 voluntari dispuşi să plece pe aceeaşi relaţie, cu compania Air Bucharest. Nu am găsit, aşa că pilotul a decis să ia mai puţin combustibil şi să facă o escală de realimentare la Sofia (Bulgaria)", a declarat directorul AICN, David Ciceo.

"Trebuia să decolăm la 12 fără un sfert. La 12 şi un sfert e programat să decoleze un alt avion, tot către Antalya, însă ne ţin aici în autocare. Nişte operatori de la aeroport ne-au spus ba că sunt 10 persoane în plus în avionul nostru, că s-ar fi vândut prea multe bilete, ba că sunt aşteptate nu ştiu ce vedete. Vrem vacanţă, nu vrem să stăm aici, pe aeroport", a spus Z., o clujeancă ce aştepta să decoleze ieri, în jurul orei 13:00. În cursa charter, cu o capacitate de circa 187 de locuri, mai multe agenţii de turism vânduseră pachete de vacanţă. "Clienţii mei m-au sunat să spună că avionul e în întârziere, că ar fi prea greu. Pachetele vândute de mine sunt achiziţionate de la Premium Tours din Bucureşti. Dar în acel avion erau cel puţin cinci-şase firme de turism", a comentat pentru ZIUA de CLUJ Lorand Gaspar de la Quasar Tours. Avionul românesc care zbura tot în Antalya a fost decalat în speranţa că greutatea celor două aparate va putea fi echilibrată printr-un schimb de pasageri, însă nu s-a reuşit decât ca alte circa 100 de persoane să aştepte la sol.

Chiar dacă misterul întârzierii pare a fi explicat, mai mulţi călători din Sky au declarat că în momentul în care au fost duşi pentru îmbarcare la scara avionului, au mai sosit două microbuze în care se aflau mai multe persoane. "Nu ştiu cine erau, probabil ceva vedete, dar nu le-am recunoscut. Au întârziat cu mult faţă de noi, nu au aşteptat, au fost aduşi direct la scară cu microbuzul", a povestit un alt clujean care şi-a început vacanţa pe aeroport. Nimeni nu a putut explica despre ce pasageri întârziaţi a fost vorba sau dacă erau clienţii unei anumite agenţii de turism. Reprezentanţii Sky Airlines nu au putut fi contactaţi.

 

Comenteaza