Billy Idol, eternul rebel și Steve Stevens, un chitarist legendar GALERIE FOTO

Billy Idol, eternul rebel și Steve Stevens, un chitarist legendar GALERIE FOTO
“E foarte frumos aici!” Își deschide larg brațele ca și cum ar fi vrut să cuprindă toată piața și miile de suflete din ea. Stă în capul scenei, cu o chitară acustică în brațe.

Poartă veston negru și cămașă albă, dar pieptu-i dezgolit. Lumina reflectoarelor îi transformă părul ogixenat într-o aureolă. Îl trădează însă rânjetul. Scoate la iveală același rebel pe care toți îl știu de la televizor."România, Cluj! Locul acesta îmi aduce aminte de o piesă". Are voce gravă. Face pauze în discursul său. "Este despre Ed, un tânăr din Europa de Sud Est, care a construit un castel de coral pentru iubita lui. Hei, Ed! De ce naiba ai construit locul ăla!" (n.red. Billy Idol se referea la Castelul de Coral construit de eccentricul Edward Leedskalnin, un American originar din Letonia, după ce logodnica sa de 16 ani i-ar fi dat papucii cu doar o zi înainte de nuntă). "I'll do anything/For my sweet sixteen,/And I'll do anything/For little run away child/Gave my heart an engagement ring/She took ev'rything/Ev'rything I gave her/Oh sweet sixteen", au cântat mii de clujeni la unison.

Acesta a fost poate punctul fierbinte al concertului Billy Idol, de luni seara, din Piața Unirii din Cluj-Napoca. Totuși, spectacolul nu ar fi fost complet fără prestația legendatului chitarist Steve Stevens.

Acesta a încântat publicul cu solo-uri prelungi, care au inclus teme de muzică clasică spaniolă şi secvenţe din piesele "Over The Hills And Far Away" şi "Stairway To Heaven" ale formaţiei Led Zeppelin. Iar asta nu a fost totul. S-au scurs 30 de ani de carieră muzicală, dar își păstrează energia începuturilor. E un paradox: un maestru al corzilor cu înfățișare de adolescent. Epatează, dar nu ajungă să fie ridicol. Are părul vâlvoi, pierce în buză, pantaloni strâmți de catifea și chiar și o chitară roz. Poate să cânte cu ea după cap, se agită pe scenă-n lung și lat, ridică chitara în sus și se lasă pe spate de parcă pozează pentru coperta "Rolling Stone".

Timp de aproape două ore, Billy Idol le-a cântat clujenilor veniți în Unirii piesele care l-au făcut celebru, printre care "Cradle of Love", "Dancing With Myself", "Flesh for Fantasy", "Sweet Sixteen", "Mony Mony", "Eyes Without a Face" sau "White Wedding". De asemenea, Billy Idol a cântat "L.A. Woman", a formaţiei The Doors, piesă prezentată spre deliciul publicului drept "Cluj Woman".

În luna octombrie 2014, artistul îşi va lansa autobiografia "Dancing with myself" şi un nou album de studio.

Billy Idol a fost unul dintre primele staruri lansate de MTV şi se află pe locul 55 în topul VH1 al celor mai sexy 100 de artişti din întreaga lume. A renunţat la cursurile Universităţii Sussex după numai un an. Este vegetarian şi, se pare, predispus accidentelor. În timpul filmărilor pentru videoclipul "Eyes without a Face", a rămas temporar fără vedere, din cauza supraîncălzirii lentilelor sale de contact de la lumina reflectoarelor din studio. Similar, la filmările pentru "Craddle of Love", a fost paralizat de la brâu în jos ca urmare a unui accident serios de motocicletă.

"Rebel Yell", cea mai cunoscută piesă a sa, i-a fost inspirată de o petrecere dată de colegii de la The Rolling Stones (Mick Jagger, în casa lui Ronnie Wood). A fost solistul popularei trupe britanice de punk Generaţia X, din 1976 până la destrămarea trupei, în 1981 (formaţie în care au activat şi Susan Dallion - Siouxsie Sioux, ulterior vocea Siouxsie & the Banshees, şi John Simon Richie, ulterior Sid Vicious de la The Sex Pistols). Apoi, a decis să îşi încerce norocul în America, moment în care s-a asociat cu Steve Stevens - de aici încolo, Billy Idol a înregistrat hit după hit, printre care "Rebel Yell", "White Wedding", "Dancing With Myself", "Flesh For Fantasy", "Hot In the City", "Eyes Without A Face", "Cradle of Love" şi multe altele.

Poate sonorizarea nu a fost cea mai bună. Poate publicul nu a fost cel mai receptiv. Numărul celor care au plătit bilete (n.red. circa 7.000), în comparație cu miile de clujeni care au urmărit concertul pe gratis de pe trotuarele din jurul pieței, descurajează industria organizatorilor de astfel de evenimente. (n.red. la mijlocul concertului a fost dată jos plasa opacă de pe gard, iar cu circa trei piese înainte de finalul evenimentului gardurile au fost înlăturate de tot). Dar e un început. Poate nu al anu, dar în viitorul apropiat, la Cluj va concerta o formație mondială de actualitate. Și nu în piață, ci pe stadion.

 

Comenteaza