Boc a mers la Congresul PPE cu ''tesla de Cluj''. Cât costă limuzina electrică și ce specificații are

Boc a mers la Congresul PPE cu ''tesla de Cluj''. Cât costă limuzina electrică și ce specificații are

Emil Boc a venit la Congresul PPE de la Romexpo cu o limuzină electrică, made in Cluj, cu o autonomie de 300 de km. Prototipul este produs de un start-up din municipiul Cluj-Napoca.

„Este meritul României. Au fost acele politici și facilități de încurajare a domeniului IT, pe care le-am apărat dacă ne amintim chiar și vremurile de criză. Am preferat să rupem acordul cu FMI decât să renunțăm la facilitățile pentru IT. Acestea au dat roade în România, Clujul fiind unul dintre centrele puternice de cercetare, inovare și IT din această țară. Acea mașină este produsul creativității românilor, a clujenilor în cazul de față, care nu numai au conceput modelul, dar l-au și produs. Deci este și invented in Cluj-Napoca, și made in Cluj-Napoca. Este de fapt de ceea ce are nevoie România,” a spus la DC News TV edilul.

Mașină electrică „Made in Cluj”. Cât costă bolidul care arată mai ceva ca o Tesla

Prima maşină electrică fabricată la Cluj a ieşit pe străzile prin oraş, anul trecut, după ce a fost omologată deja de Registrul Auto Român. Cam 500.000 euro ar costa acest prototip. 

Proiectul a fost inițiat și lansat în urmă cu patru ani de startup-ul NewCar4Future, iar principalul investitor este Voicu Oprean, fondatorul companiei clujene AROBS Transilvania Software, care a cooptat, pentru partea de design pe Szabo Peter din Târgu Mureș, și alți parteneri. 

Mașina este realizată din fibră de carbon, cântărește 2 tone și poate prinde o viteză maximă testată de 120 de km pe oră. Interiorul are patru locuri și este din piele ecologică. Bateriile sunt românești și alimentează două motoare electrice amplasate în roțile din spate, autonomia asigurată fiind de 300 de km. Prototipul dispune de frână regenerativă și nu are oglinzi laterale, ci un sistem de camere video cu două ecrane amplasate în bord.

Bordul electronic futurist include o consolă centrală cu touch screen de unde se schimbă electronic inclusiv viteza, neavând un schimbător de viteze clasic, și unde sunt afișate diverse date privind răcirea bateriei, a motoarelor și consumul de energie.

Portierele se deschid cu ajutorul unui senzor, trebuie doar să apropii mâna de o zonă prestabilită din exteriorul mașinii. Pornirea și oprirea se fac cu ajutorul unei aplicații de smartphone.

Comenteaza