Când vor fi date în folosință loturile în lucru de pe Autostrada Transilvania

Când vor fi date în folosință loturile în lucru de pe Autostrada Transilvania

Pe Autostrada Transilvania sunt în lucru în acest moment patru loturi. Asociația Pro Infrastructură (API) a făcut o radiografie a momentului în care trebuie date în folosință aceste tronsoane de autostradă.

”Pentru cei care nu vor să lase mașina acasă, ne-am gândit că e o ocazie bună să actualizăm monitorizarea noastră independentă a tuturor proiectelor rutiere majore.

Veți găsi în tabele toate autostrăzile și drumurile expres care au contracte de (proiectare și) execuție semnate și cele aflate în licitație, câteva detalii critice la fiecare lot și estimarea noastră realist-optimistă cu privire la inaugurare. De asemenea, aveți și graficele cu antreprenorii care le construiesc.

Dacă tragem linie și adunăm, în materie de autostrăzi și drumuri expres veritabile, în prezent România are 1101 kilometri în exploatare (plus vreo 10 km de muzeu), 784 kilometri contractați pe aproape 11 miliarde euro și alți 247 km în licitație cu o valoare estimată de 6,5 miliarde euro.

Din totalul celor 784, UMB deține în portofoliu 388 kilometri (49%), urmat de Makyol și WeBuild (aproape 70 km fiecare, 9%), apoi Pizzarotti și Nurol (cu puțin sub 40 km fiecare, 5%), urmați de 4 constructori cu câte 27-30 km: Mapa-Cengiz, Precon (Selina), Trace-Coni și Erbașu.

Dacă ne uităm la valorile contractelor, nu la lungime, clasamentul se schimbă puțin: cota de piață a UMB scade la "doar" 42% (22,6 miliarde lei în sumă absolută), WeBuild și Makyol cresc la 12%, respectiv 13% (vreo 7 miliarde lei), iar pe 4 vine asocierea Mapa-Cengiz cu 8%, top 5 fiind completat de Nurol cu 6%”, scriu cei de la API.

Nădășelu - Zimbor:

  • Autorizații de Construcție emise 04.2021 (3A2) şi 01.07.2021 (3B1), Proiectul Tehnic avizat 20.08.2021 (3A2). 28.12.2021 (3B1)
  • extensie primită până în mai 2025 / UMB nu are capacitate / mobilizarea slabă pe acest lot
  • Ozaltin câştigător pe traseul nou. 29 martie: 9 luni proiectare - 18 execuţie
  • deviere traseu km10*009-km 12+000 şi km2M06-km 24*890 / semnare contract în mai?

Zimbor - Poarta Sălajului:

  • în septembrie 2022 s-a extins termenul de finalizare în august 2024, ulterior iulie 2025
  • deschidere posibilă în T3 2025 dacă dealul Zimbor ţine
  • UMB nu are capacitate şi a redus drastic mobilizarea pe acest lot

Suplacu de Barcău - Chiribiș:

  • al patrulea constructor pe acest tronson / 6 luni proiectare şi 18 de execuţie
  • ultima licitaţie lansată 06.01.2023. cea anterioară 07.12.2020 a fost anulată în 26.07.2022
  • aşteptăm primele lucrări în teren în august-septembrie

Chiribiș - Biharia:

  • 6 luni proiectare şi 18 de execuţie
  • NU este o greşeală, se estimează emiterea Ordinului de Începere Lucrare în luna mai 2025, adică se aşteaptă soluţionarea procesului care acum este pe rol din contractul vechi
Comenteaza