Cărţi de muncă electronice din 2011

Cărţi de muncă electronice din 2011
Un sistem electronic de evidenţă a angajaţilor va înlocui de la 1 ianuarie actualele carnete de muncă.
De şase luni, agenţii economici care vor să le facă angajaţilor cărţi de muncă nu mai reuşesc să obţină aceste documente de la Agenţia Judeţeană pentru Prestaţii Sociale (AJPS) Cluj. Cărţile de muncă nu mai există, iar instituţia se pregăteşte pentru a transpune informaţiile din actualele carnete de muncă într-un sistem electronic care va fi implementat anul viitor.

“Dacă merge cineva la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Cluj să-şi cumpere o carte de muncă fiindcă s-a angajat undeva, nu poate face acest lucru pentru că acestea nu mai există”, spune clujeanul Richard Valentin, care a vrut să achiziţioneze acest document. Reprezentanţii ITM Cluj susţin că lipsa carnetelor de muncă nu îi împiedică pe angajatori să înregistreze carnetele. “Carnetele de muncă sunt la AJPS. Nu se găsesc de ceva timp, dar aceasta nu îl împiedică pe angajator să înregistreze un contract la ITM. Când angajatorul găseşte carnetul, noi îl completăm conform datelor din contract”, a declarat Emilian Roşca, director coordonator al ITM Cluj.

Reprezentanţii AJPS susţin că la Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale există un proiect pentru ca actualele cărţi de muncă să fie introduse într-un sistem informatic. “Nu mai sunt carnete de muncă de o jumătate de an şi nici nu vor mai fi. De la 1 ianuarie sperăm că vor fi carnete de muncă în format electronic. Se vor copia toate informaţiile din cărţile de muncă într-un fişier electronic. Pentru cei cu contracte de muncă se va face acelaşi lucru. Nu se ştie exact cum va fi”, a declarat Ana Barbu, director executiv al AJPS.

Comenteaza