Ce sfaturi le dă vicepreşedintele imperiului Trump hotelierilor clujeni
- Scris de Mihai Prodan
- 06 Iun 2012, 17:51
- Eveniment
- Ascultă știrea

Lembcke lucrează pentru Trump de mai bine de 17 ani şi administrează una dintre afacerile hoteliere ale acestuia, complexul de relaxare Mar-a-Lago, din cunoscuta staţiune Palm Beach, în SUA. Câteva măsuri, unele mărunte, au ajutat complexul să câştige sume consistente de bani: evenimente caritabile în fiecare vineri şi sâmbătă, angajarea unui florist, schimbarea operatorului de telefonie mobilă sau chiar reducerea frecvenţei de colectare a gunoiului, care scade factura de salubrizare.
Amplasarea unui cort, şi apoi construirea unei săli de spectacole, sunt măsurile care au adus milioane de dolari imperiului Trump. "Nu v-ar veni să credeţi câţi bani aduce un cort", spune Lembcke. "Nu plăteşti taxe pentru un cort, nu e nevoie de aer condiţionat decât la evenimente, ai doar o podea de lemn. Cortul nostru ne aducea milioane de dolari pe an, în plus e mai uşor să decorezi un cort decât o sală de bal". Ulterior Mar-a-lago a construit şi o sală de bal, unde organizarea unui concert privat costă sute de mii de dolari. Un concert al cunoscutului Andrea Bocelli, de exemplu, a costat 1,2 milioane de dolari.
Marca, de asemenea, este foarte importantă în afacere, subliniază Lembcke, şi îl dă ca exemplu chiar pe magnatul Donald Trump. "Şi-a pus numele pe clădiri peste tot în lume", arată el. "Sunt oameni care nu ştiu cine le e primarul, dar ştiu cine e Donald Trump". În plus, adaugă Lembcke, la anvergura sa Trump se interesează săptămânal de afacerea de la Mar-a-Lago: "se interesează personal, chiar dacă e doar o parte mică din imperiul său, iar acest lucru e foarte important".
Lembcke a mai vizitat o dată Clujul, în urmă cu trei ani. Vezi un interviu acordat atunci pentru ZIUA de CLUJ