Ceauşescu voia să facă 3.000 de kilometri de autostradă, dar s-a răzgândit. Clujul ar fi urmat să devină un adevărat nod rutier VEZI HARTA

Ceauşescu voia să facă 3.000 de kilometri de autostradă, dar s-a răzgândit. Clujul ar fi urmat să devină un adevărat nod rutier VEZI HARTA
România putea avea 3.000 de kilometri, dacă Nicolae Ceauşescu şi-ar fi dus proiectele la îndeplinire, potrivit unui articol postat pe blogul publicaţiei britanice The Economist.

Pe 4 februarie 1967 s-a demarat unul dintre cele mai ambiţioase proiecte de infrastructură rutieră românească: primul tronson de autostradă, pe ruta Bucureşti-Piteşti.

În şase ani, autorităţile de la acea vreme au reuşit să definitiveze 96 kilometri. Planurile iniţiale prevedeau o reţea de 3.200 de km.

Potrivit The Economist, la începutul anilor '70 au fost stabilite primele trei trasee principale de autostradă:

• Bucureşti - Tunari - Centura Vest - Ploieşti - Câmpina-Comarnic - Sinaia - Predeal - Braşov
• Bucureşti - Hârşova - Constanţa
• Nădlac - Timişoara - Drobeta Turnu Severin - Craiova - Bucureşti - Constanţa

Veti harta autostrăzilor din proiectele abandonate de Ceauşescu.

 

 

Comenteaza