Video Foto Cel mai lung tronson al Autostrăzii Sebeș-Turda, slabe sanse sa fie deschis anul acesta. Ce spune API

Cel mai lung tronson al  Autostrăzii Sebeș-Turda, slabe sanse sa fie deschis anul acesta. Ce spune API

Asociația Pro Infrastructură (API) a filmat din dronă toți cei 24 km ai lotului 2 al Autostrăzii 10, între Aiud și Alba Iulia Nord.

Proiectul de 550 milioane de lei are ordin de începere emis în decembrie 2014 și trebuia să fie gata în 2016, dar nu va fi terminat nici în 2020, având în continuare birocrația nerezolvată și un constructor grec mediocru (Aktor) care a fost susținut în contract de un partener român (Euroconstruct) intrat între timp în insolvență.

"După ani întregi de avans în teren cvasi-inexistent, în ultimele săptămâni mobilizarea a cunoscut îmbunătățiri semnificative, iar stadiul fizic a ajuns la aproape 70%. S-a progresat la podul peste Mureș de la Rădești, la terasamente, rigole și șanțuri betonate sau la secțiuni izolate de asfalt.

Activitatea poate fi îmbunătățită substanțial în special pe partea de structuri nefinalizate și la așternerea asfaltului. Suntem foarte rezervați cu privire la apariția "luminiței de la capătul tunelului", deoarece antreprenorul general are mari restanțe financiare către subcontractori, existând riscul ca în orice moment aceștia din urmă să stopeze lucrările.

În plus, stâlpii de înaltă tensiune din nodul rutier Teiuș tot nu sunt mutați și blochează pasajul peste calea ferată din apropiere, punctul critic al șantierului", transmite API. Aceasta solicită oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să urgenteze relocarea acelei rețele electrice și să finalizeze procedurile prin care pot plăti direct subcontractorii celor de la Aktor.

A10 va avea 70 km şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi. Primul lot se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are o lungime de 24,3 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Loturile 3 şi 4 au fost dechise circulaţiei în 2018, iar 1 și 2 trebuiau finalizate până în 2019.

Valoarea lucrărilor, fără taxa pe valoarea adăugată, este de 541 de milioane de de lei pentru lotul 1, de 549 de milioane pentru lotul 2, de 420 de milioane pentru lotul 3, de 470 de milioane pentru lotul 4, toate fiind finanţate din fondul de coeziune, 85%, şi de la bugetul de stat, 15%.

Etichete
Comenteaza