Clujeni, călare pe Facebook: numărul conturilor a crescut în 6 luni cu echivalentul unui orăşel

Clujeni, călare pe Facebook: numărul conturilor a crescut în 6 luni cu echivalentul unui orăşel
Numărul conturilor deschise de clujeni pe cunoscuta reţea de socializare Facebook a crescut cu peste 47.000 în ultimele şase luni. Cât un oraş mai mic.

Este vorba în total de 202.460 conturi active în martie pe reţeaua Facebook în Cluj, faţă de 155.040 în septembrie, conform facebrands.ro. Ponderea la nivelul ţării a conturilor deschise în Cluj rămâne, însă, relativ constantă - 4,8% faţă de 5,14%, ceea ce înseamnă că numărul a crescut, proporţional, în întrega ţară.

"E o creştere normală. Facebook creşte. Nu exponenţial cât firesc. Şi pentru că reţeaua e tot mai prezentă în mass-media, ca menţiuni, ca mecanism la diverse concursuri, începe să ajungă şi la public de vârsta a doua, că tinerii s-au "rezolvat" anii trecuţi", explică Darius Groza, directorul departamentului web la o agenţie de advertising din Cluj. Numărul conturilor, 202.460, care înseamnă teoretic două conturi la fiecare trei locuitori din Cluj-Napoca, reprezintă în fapt o pondere mai mică în populaţia oraşului, crede Groza. "Două conturi la trei clujeni înseamnă două conturi la trei clujeni plus "vinituri", care-şi pun Cluj ca oraş actual. Aşa că din cei trei clujeni, probabil unul e student venit, încă un student e clujean-clujean şi apoi restul", arată el.

Aproape un sfert (23,16%) dintre utilizatorii de Facebook din România locuiesc în Capitală, adică peste 1,1 milioane de utilizatori, în vreme ce clujenii şi timişorenii îşi dispută poziţiile 2 şi 3, la distanţă mică - 202.463 conturi - 4,8% şi respectiv 198.900 conturi - 4,76%. Din numărul total de utilizatori de Facebook, 91,36% şi-au declarat oraşul de reşedinţă, un procent aproape dublu faţă de ianuarie 2011.

septembrie - 155.040 conturi (5,14%)

noiembrie - 167.980 (4.78%)

decembrie - 183.000

martie - 202.460 (4,75%)

sursa: facebrands.ro


Comenteaza