Clujeni lăsaţi cu ochii-n soarele Antalyei, după un faliment răsunător în Turcia

Clujeni lăsaţi cu ochii-n soarele Antalyei, după un faliment răsunător în Turcia
Agenţia care a trimis în Antalya câteva mii de români, printre care şi şapte tineri clujeni, abandonaţi săptămâna trecută la uşa unui hotel de lux, a intrat în incapacitate de plată.

Agenţia Premium Holidays, unul dintre cei mai mari operatori de turism pentru zona Turcia, din România, a anunţat pe propriul site că nu mai dispune de lichidităţi pentru a achita vacanţele turiştilor români trimişi în străinătate.

Primul semn al acestei grave situaţii a fost prezentat în ZIUA de CLUJ săptămâna trecută, când cotidianul nostru a adus în atenţia publică problemele cu care se confrunta un grup de adolescenţi din Cluj care plătiseră o excursie all inclusive, dar care nu s-au putut caza pentru că banii nu ajunseseră la hotelierul turc. Clujenii plecaţi speră să se poată întoarce acasă conform datelor de pe bilete. "Stimaţi parteneri, (...) agenţia Premium Holidays se confruntă cu o situaţie complet nedorită şi foarte gravă. Din această cauză, ne vedem nevoiţi să confirmăm faptul că ne aflăm în incapacitate de plată şi, ca urmare, să sistăm cursele charter către Turcia începând cu data de 3 septembrie a.c. Prioritatea numărul unu a agenţiei rămâne găsirea de soluţii pentru repatrierea turiştilor aflaţi în Turcia, la datele stabilite, şi vă asigurăm că depunem toate eforturile necesare pentru soluţionarea acestei probleme", se arată în informarea Premium Holidays. Societatea şi-a recunoscut problemele financiare după ce mai mulţi hotelieri, parteneri din Turcia, au arătat că nu fuseseră plătite serviciile all inclusive vândute românilor prin acest operator, cu toate că în multe dintre cazuri era vorba de pachete turistice earlybooking, achitate în aprilie-mai, pentru sfârşitul lunii august. Iniţial, reprezentanţii Premium Holidays au invocat reducerea programului de lucru din Turcia pe perioada sărbătorii Ramadanului.

Şapte tineri clujeni au anunţat săptămâna trecută că au achitat 840 de euro de persoană pentru o vacanţă cumpărată de la o agenţie revânzătoare din Cluj, dar, ajunşi în Antalya, s-au lovit de reticenţa hotelierilor de a-i caza. "Acum o lună am cumpărat un pachet all inclusive pentru şapte persoane în Turcia. Acum trei săptămâni am achitat integral vacanţa, avem toate voucherele la noi, toate actele erau în ordine. Când am plecat, eram pe lista celor preluaţi de la aeroport de firma de operatori. Totul a fost bine până am ajuns la hotel. Aici, patronul ne-a spus că nu avem camere rezervate", a povestit pentru ZIUA de CLUJ Irina, una dintre tinerele clujence care au fost nevoite să aştepte cu bagajele în stradă. Managerul hotelului Dephin Deluxe, unul dintre partenerii Premium Holidays, a acceptat într-un final să îi cazeze pe clujeni, în schimbul unei garanţii de 1.000 de euro, până în momentul în care banii achitaţi deja agenţiilor româneşti vor ajunge în contul lor. Ca să rezolve situaţia clienţilor, patronul agenţiei revânzătoare din Cluj, Quasar Tours, s-a oferit să achite încă o dată contravaloarea pachetului turistic pentru cei şapte clujeni, direct către turci. De altfel, presa naţională informează că numeroase agenţii locale de turism care distribuiseră ofertele Premium Holidays au recurs la această modalitate de-a rezolva temporar problema incapacităţii de plată a acesteia. "Sora mea ar trebui să se întoarcă astăzi. Ieri (sâmbătă - n. red.) nu aveau avion, dar am vorbit cu alţi părinţi şi situaţia s-a rezolvat, în sensul că firma din Cluj a trimis bani şi a mai plătit încă o dată biletul de avion şi microbuzul până la aeroport. Sperăm să vină astăzi", ne-a declarat Marius, fratele unei tinere din grup.

Agenţia Premium Holidays a precizat, la solicitarea ZIUA de CLUJ, că se va interesa de problema celor şapte clujeni, întrucât nu o cunoştea. Managerul Mihaela Botez a promis că va oferi explicaţii, însă ulterior nu a mai răspuns la telefon timp de două zile.

"Salut, astăzi, sâmbătă, 3 septembrie, la ora 11:45 sunt 400 de turişti români pe aeroportul din Antalya care nu au aflat că zborul lor a fost anulat şi nu au cu ce să se întoarcă. Situaţia devine din ce în ce mai gravă", scrie unul dintre clienţii Premium, după ce a aflat că nici contractele charter cu compania turcă Sky Airline nu fuseseră respectate. Reamintim că în urmă cu două săptămâni cotidianul ZIUA de CLUJ a informat despre incidentul creat pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, în urma căruia programul de zbor al unei aeronave turceşti aparţinând Sky şi care transporta turiştii Premium Holidays a fost modificat. Pilotul turc a refuzat să decoleze în condiţiile în care agenţia românească vânduse prea multe locuri, iar aparatul de zbor era prea greu, cu cel puţin 10 persoane şi bagajele acestora. Sky a optat pentru escală de realimentare la Sofia, însă acest lucru a "mâncat" o zi din vacanţa turiştilor.


Zboruri perturbate

Potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor, SC Premium Holidays este administrată tot de un cetăţean turc, Suliman Selciuc, de altfel şi acţionar majoritar, alături de şase asociate. În ceea ce priveşte starea firmei, aceasta figurează ca fiind în "transfer" din data de 17 iunie 2011. Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a anunţat că orarul mai multor curse charter pentru vacanţele în Antalya ar putea fi perturbate în zilele care urmează, din pricina dificultăţilor de plată a serviciilor tour-operatorului Premium Holidays şi ale partenerului acestuia din Turcia, 3E Travel Agency.

 

 

Comenteaza