Clujul, model pentru inspectoratele şcolare din ţară

Clujul, model pentru inspectoratele şcolare din ţară
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a lăudat Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj pentru activitatea de restructare a şcolilor din judeţ şi pentru inspecţiile inopinate

Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Cluj a fost lăudată de Ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Ecaterina Andronescu, pentru modul în care pregăteşte restructurarea sistemului de învăţământ clujean. Andronescu crede că inspectoratele şcolare din ţară pot lua exemplul Clujului privind sistemul de inspecţii inopinate, care ar putea duce la o creştere a promovabilităţii la examenele naţionale şi bacalaureat, precum şi la rezolvarea problemelor cu care se confruntă unităţile de învăţământ preuniversitar.

 

Ecaterina Andonescu a vizitat ISJ Cluj, imediat după ce a participat, în cursul dimineţii de ieri, la Congresul Facultăţilor de Teologie Ortodoxă care a avut loc la Mănăstirea Nicula. Aceasta a fost adusă la ISJ Cluj de către rectorul Universităţii Babeş-Bolyai (UBB) Cluj, academicianul Ioan Aurel Pop. „Laud ISJ Cluj pentru modul în care a început să monitorizeze procesul de învăţământ. Această monitorizare este una dintre soluţiile prin care noi putem să creştem calitatea procesului de învăţământ. În mod cert această monitorizare va produce efecte pozitive pentru sistemul de învăţământ”, a declarat Andronescu. Practic, ISJ Cluj a început încă de săptămâna trecută să facă inspecţii inopinate la şcolile din judeţ astfel încât să poată observa problemele reale cu care se confruntă şcolile şi profesorii. Înainte, profesorii şi conducerile şcolilor erau informaţi din timp cu privire la inspecţii, iar elevii erau pregătiţi de dascăli  în aşa fel încât ei să poată primi calificative cât mai bune. „Eu am spus tuturor inspectorilor generali la videoconferinţele pe care le-am avut săptămânal că ISJ-urile reprezintă Ministerul Educaţiei în judeţul respectiv. Ca urmare, sigur că este firesc ca ISJ-urile să gândească cum pot să crească calitatea procesului de învăţământ şi progresul şcolar, iar în mine au un punct de sprijin. Îi încurajez pe cei care iau măsuri corecte”, a explicat Andronescu. 

 

Ministrul şi-a exprimat părerea şi cu privire la proiectul ISJ Cluj prin care ar urma ca în anul şcolar următor să se facă o restructurare a liceelor astfel încât să existe licee de profil real, de uman şi tehnic, fără ca în aceste şcoli să existe o îmbinare a specialităţilor. „Cred că este un punct de vedere interesant. Este în dezbatere, trebuie să vedem care sunt concluziile care se desprind şi cum putem merge mai departe. Eu am făcut liceul la un profil de matematică-informatică şi nu am fost deficitară la niciun capitol pentru că am avut unul dintre cei mai buni profesori de limba română. Distribuţia profesorilor nu trebuie făcută la modul în care profesorii cei mai buni merg la liceele de filologie. Încurajez acest proiect şi dacă sunt discuţii favorabile poate fi pus în practică”, a adăugat Ministrul Educaţiei.

Ecaterina Andronescu a vrut să vadă şi modul în care se desfăşoară cursurile la clasa pregătitoare, ea vizitând alături de Valentin Cuibus, inspectorul şcolar general al ISJ Cluj, Liceul Teoretic „Gheorghe Şincai” şi Colegiul Naţional „Emil Racoviţă”. Aici, directorii i-au arătat Ministrului Educaţiei locurile unde se desfăşoară orele la clasa pregătitoare. „Când am venit la Minister acum două luni, clasa pregătitoare nu avea nimic. Nu aveam resurse umane, nici mobilier, nici materiale didactice. Clasa pregătitoare e parte a învăţământului obligatoriu. Până să o avem aşa era grupa pregătitoare la grădiniţe, unde erau cuprinşi 97% dintre elevi”, a adăugat Andronescu. MECTS va face o analiză peste şase luni pentru a vedea dacă aceasta poate continua în forma actuală la şcoli. „O să facem o analiză pentru că sunt şcoli care au elevi de la cinci ani la 18-19 ani”, a spus ministrul.  Alexandru Bugariu, directorul Liceului „Şincai”, s-a plâns Ministrului Educaţiei de lipsa unui spaţiu de joacă pentru copiii din clasa pregătitoare. „Avem probleme de spaţiu, de logistică la clasele începătoare. I-am sugerat că pe lângă o clasă ar fi foarte util încă un spaţiu de joacă, de relaxare pentru copiii de vârstă mică”, a spus Bugariu. Ministrul Educaţiei a povestit cu copiii din „clasa zero” care erau şi în program after-school. Unii dintre micuţi i s-au plâns Ecaterinei Andronescu că sunt obosiţi, că le este somn sau că, ieri, la şcoală, le-au căzut din dinţişorii de lapte. „Am discutat cu directorii despre cum s-a acomodat clasa pregătitoare la liceu, despre problemele cu care se confruntă”, a precizat Andronescu.

Comenteaza