CNAIR a pierdut primul proces cu spaniolii de pe Autostrada Lugoj – Deva

CNAIR a pierdut primul proces cu spaniolii de pe Autostrada Lugoj – Deva

Tribunalul Bucureşti le-a dat câştig de cauză constructorilor spanioli ai lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva în primul procesul intentat CNAIR după ce Compania de Autostrăzi a reziliat contractul pe motiv de presupuse erori în construcție.

"Vineri, 6 septembrie 2019, Tribunalul București a dat dreptate antreprenorului și a oprit executarea garanției bancare inițiată de CNAIR până la soluționarea cererii de arbitraj din 05.09.2019, procedură care poate dura luni, poate chiar ani întregi. Pe românește, CNAIR nu se poate atinge de banii spaniolilor. Mai mult, în ciuda noilor promisiuni făcute de Cuc, dechiderea tronsonului-muzeu de 21 de km este în continuare incertă, la 28 de zile de când putea fi inaugurat și la 12 zile de la rezilierea contractului executat în proporție de 99%", transmit reprezentanții Asociației Pro Infrastructura (API). 

Decizia Tribunalului Bucureşti nu este definitivă şi poate fi atacată de CNAIR la Curtea de Apel Bucureşti. De asemenea, CNAIR a atacat la Curtea de Apel Bucureşti şi unele hotărâri arbitrale prin care constructorii spanioli au obţinut probabil despăgubiri, scrie g4media.ro. 

La finele lunii trecute, CNAIR le-a trimis constructorilor lotului 3 din Autostrada Lugoj - Deva notificare de reziliere a contractului, după eşecul recepţionării tronsonului pe 12 august 2019. După rezilierea contractului, ministrul Transporturilor a subliniat că nu se va da drumul la trafic pe lotul 3 până nu se vor decolmata şanţurile ca să se scurgă apele şi nu se vor monta garduri, pentru ca animalele să nu poată pătrunde pe autostradă. 

Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA

Amintim că, la jumătatea lunii august 2019, a fost pus în circulație lotul 4 al Autostrăzii A1 Lugoj  - Deva (22 km), între Șoimuș și Ilia. Lotul 4 al autostrazii Lugoj- Deva este parte integrantă a coridorului 4 Pan-European (Rin-Dunăre) , iar pe traseul acestuia se află Dealul Soimuş unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România. Pe sectorul Sibiu- Nădlac al A1 accesul se va face pe la Nodurile Ilia şi Margina, iar intre cele două localităţi, circulaţia se va desfăşura pe reţeaua de drumuri naţionale existentă. Antreprenorul acestui contract în valoare de peste 419 mil. lei fără TVA este Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.

Comenteaza