Compania germană Testo şi-a deschis o filială la Cluj
- Scris de Cristina Pirvu
- 21 Iun 2012, 23:47
- Eveniment
- Ascultă știrea

Investiţia în noua filială din Cluj-Napoca a fost de 150.000 de euro, iar momentan are patru angajaţi. Testo doreşte să crească numărul angajaţilor în viitorul apropiat la câteva zeci şi speră ca primul an de funcţionare în România să aducă firmei o cifră de afaceri de 700.000 de euro. Testo este una dintre primele companii la nivel mondial în ceea ce priveşte echipamentele de măsurare.
La nivel mondial, Testo are peste 2.300 de angajaţi şi o cifră de afacere de 200 de milioane de euro. "România este o piaţă mai atractivă pentru noi decât Ungaria sau Cehia. Populaţia este mai mare, aveţi oameni de calitate, ingineri şi oameni de ştiinţă. Cred că viitorul economic al României va fi strălucit", a declarat Burkart Knospe, directorul general executiv al Testo. El a explicat de ce compania pe care o conduce şi la care este acţionar majoritar a decis să îşi deschidă o filială în Cluj. "Clujul e la opt ore distanţă de capitală cu maşina, aceeaşi distanţă între ore este şi între sediul Testo din Germania şi capitala noastră. Am aflat că aici sunt oameni care lucrează foarte bine", a adăugat Knospe, care a ţinut să ofere directorului Testo din România, Horaţiu Buşa, un tablou.
"Tabloul pe care l-am oferit este o reproducere a unui tablou pe care îl avem la noul sediu al companiei din Germania", a explicat Knospe. Acesta speră ca filiala deschisă în Cluj să se dezvolte şi să aibă un număr mai mare de angajaţi. "Dacă ne uităm la filiale din alte ţări, ele au în jur de 40-50 de angajaţi, la filiala din Ungaria sunt 10-12 angajaţi. Deocamdată avem patru angajaţi în România. Cred că numărul de angajaţi ar putea creşte la 20-30 în România, însă acest lucru depinde şi de vânzări", a explicat Knospe. Investiţia în sediul din Cluj-Napoca a fost de peste 100.000 de euro. "Afacerea a început într-un spaţiu închiriat, am cumpărat mobilă, a trebuit să avem un capital. Investiţia totală în sediul din Cluj este de 150.00 de euro. Ne aşteptăm ca cifra de afaceri să se ridice la 700.000 de euro în primul an", a declarat Martin Winkle, director vânzări şi finanţe al Testo.
Compania Testo a fost înfiinţată în anul 1857 în sud-vestul Germaniei, are filiale în 30 de ţări şi agenţii de distribuţie în alte 43 de ţări, între care Franţa, Italia, Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Rusia, Brazilia, Argentina, India, China, Japonia, Australia. "Iniţial, Testo a fost un mic departament în cadrul unei companii mai mari care a realizat termometre ce urmau să fie folosite în spitale. Am creat astfel primele termometre care costau 400 de euro. Compania a început cu un mare eşec deoarece spitalele nu au dorit să cumpere termometre de 400 de euro. Din fericire, domeniul industrial a fost interesat de ele", a explicat Knospe. Cu timpul, inginerii companiei au creat o serie de aparate de măsură care sunt folosite de antreprenori, în domeniul industrial, sectorul alimentar, domeniul medical. "În fiecare an scoatem pe piaţă între cinci şi 15 produse noi. 10% din fondurile din vânzări la nivel global sunt destinate cercetării şi dezvoltării. Avem peste 160 de ingineri", a adăugat Knospe. Compania realizează sisteme care măsoară temperatura, umiditatea aerului, viteza aerului, dar şi sisteme cu termoviziune.