Concediu de coşmar în Turcia

Concediu de coşmar în Turcia
O clujeancă a avut o vacanţă de pomină în Alanya. Deşi a plătit pentru un hotel de patru stele, a stat fără curent, apă şi hârtie igienică.

Apă caldă şi curent timp de două-trei ore pe zi plus multă mizerie au fost condiţiile întâlnite de o familie de clujeni în staţiunea Alanya din Turcia. Ei s-au pregătit pentru un concediu all inclusive la hotelul de patru stele Werolla şi s-au ales, în schimb, cu o amintire neplăcută.

"Am achiziţionat un pachet turistic de la agenţia clujeană de turism Zanzy Tour, care colaborează cu tour operatorul Tez Tour. Am închiriat un apartament de două camere la hotelul de patru stele Werolla pentru familia mea", a povestit A.N. Când a ajuns în Turcia, femeia a avut o surpriză de proporţii. "Am ajuns la 12:30 noaptea la hotel, iar apă nu era. Cei de la hotel mi-au spus că e o defecţiune şi că în 10 minute vine apă, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Nu a durat mult şi s-a luat şi curentul. Aveam apă şi curent câte două-trei pe zi. Am vorbit cu un ghid local şi mi-a spus că trebuie să plătesc încă 1.000 de euro ca să ne mute într-o altă locaţie, iar eu nu dispuneam de atâţia bani. În cameră nu aveam frigider sau aer condiţionat", a explicat aceasta. În cele şapte zile petrecute în Turcia, familia N. a fost nevoită să colecteze apă pentru a se putea spăla.

"Duş am făcut o dată pe zi şi trebuia să ne grăbim pentru că eram trei persoane. Toaleta nu mergea. Am ameninţat că o să chem poliţia. Cei de acolo făceau economie pe banii noştri. Şi mâncarea era oribilă", a adăugat femeia, care a plătit 1.430 de euro pentru sejurul în Turcia. Familia N. a avut experienţe neplăcute şi la barul hotelului. "M-am dus într-o zi la barul de pe plajă ca să îmi iau un suc de la un tonomat. Un băiat încerca să îmi explice ceva, însă nu am înţeles ce vroia să spună. Am apăsat pe un buton ca să îmi iau suc şi m-am electrocutat destul de tare. Barul era îngrozitor. Îmi cumpăram apă cu 3 euro ca să mă pot spăla cu ea. Colectam apa ca să o folosim la toaletă. Nu îmi venea să cred ce mi se întâmplă", a adăugat turista. Nici în ceea ce priveşte curăţenia, hotelul nu avea standarde mai ridicate. "Mizeria era de nedescris. Pe site-ul hotelului scria că se face curăţenia la două zile. După patru zile femeia de serviciu a venit în cameră să adune gunoiul şi mi-a dat hârtie igienică. M-aş fi dus eu să îmi fac cumpărături, dar nu aveam posibilitatea să fac aşa ceva pentru că nu eram în apropierea unui oraş. În apropierea hotelului stâlpii de curent erau dărâmaţi şi existau nişte şanţuri cu conducte de apă neacoperite", a precizat clujeanca, adăugând că a primit 700 de euro drept contravaloare a cazării de la firma de turism.

Reprezentanţii Zanzy Tour i-au cerut scuze clujencei. "Luni a fost rezolvată situaţia, iar turiştilor li s-a returnat contravaloarea. A fost o problemă cu hotelul, iar partenerii din Antalya nu ne-au comunicat nimic despre această situaţie nici nouă, nici altor agenţii de turism din ţară", a declarat Călin Bota, administratorul agenţiei de turism. "Ne-a părut foarte rău. Dacă eram înştiinţaţi despre această situaţie, cu siguranţă nu trimiteam turişti la hotelul acela. Noi am restituit suma integral, astfel încât turiştii să îşi poată face sejurul în altă parte", a precizat Raluca Dudas, directorul Zanzy Tour. Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj a demarat o anchetă în privinţa condiţiilor oferite în Turcia turiştilor clujeni. "În prezent cercetăm reclamaţia. Marea problemă constă în faptul că aceste servicii sunt vândute fără ca agenţia să aibă detalii despre pachetul oferit. Aceasta riscă o amendă cuprinsă între 2.000 şi 30.000 de lei dacă nu au fost respectate condiţiile promise prin contract turiştilor", a declarat Mircea Radu, comisarul şef al CJPC Cluj.

 

Comenteaza