De ce nu sunt locuri în grădiniţe la Cluj: lucrări 95% finalizate, apoi abandonate

De ce nu sunt locuri în grădiniţe la Cluj: lucrări 95% finalizate, apoi abandonate
Părinţii copiilor de la grădiniţa Zâna Zorilor strâng semnături pentru a convinge Ministerul Educaţiei să aloce fonduri în vederea finalizării unei construcţii de extindere a unităţii.

Lucrările de construcţie şi de reabilitare a 21 de şcoli şi grădiniţe clujene, care au început în anii 2007 şi 2008 cu fonduri de la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS), stagnează ca urmare a lipsei fondurilor, deşi ar fi trebuit finalizate deja. În condiţiile în care numărul locurilor este insuficient, iar în grupe sunt chiar şi 30 de copii, la grădiniţa Zâna Zorilor un corp de clădire finalizat în proporţie de 95% aşteaptă fonduri pentru terminarea lucrării.

Clujeanca Diana Galoş, reprezentanta părinţilor de la grădiniţa Zâna Zorilor, a demarat o strângere de semnături în unitate pentru ca MECTS şi Primăria Cluj-Napoca să aloce fonduri pentru finalizarea construcţiei sediului nou al instituţiei. "Fetiţa mea este în grupa mică şi am văzut că acolo sunt foarte mulţi copii. Cei de la grădiniţă mi-au spus că au un spaţiu, dar trebuie finalizat. În 2009 am strâns 60 de semnături de la părinţi pentru a face o grădiniţă nouă. Acum grădiniţa există, dar nu sunt fonduri pentru finalizarea ei", a declarat Galoş.

Noua clădire ar urma să asigure locuri în grădiniţă pentru aproximativ 100 de copii. "În jur de 1,5 milioane de lei ar trebui pentru terminarea lucrării. La sfârşitul anului 2010 s-au primit ultimii bani de la MECTS. Clădirea ar mai trebui văruită pe dinafară, iar înăuntru să se pună parchet şi să se zugrăvească", a declarat Luciana Bartalici, directoarea grădiniţei. Pentru clădirea în care instituţia funcţionează în prezent există doar o autorizaţie provizorie pentru că nu există spaţiul destinat unui cabinet medical. "Acolo avem spaţiu pentru cabinet psihopedagogic, cabinet medical, logopedie, sală de sport şi spaţiu pentru trei grupe. Am putea avea trei grupe de aproximativ 100 de copii în acel spaţiu şi astfel am acoperi cât de cât cererile", a precizat directoarea. Pentru 25 de locuri la grădiniţă în anul şcolar următor unitatea a primit 40 de cereri.

Corneliu Guriţă, administratorul firmei Garant G Construct, susţine că a realizat cea mai mare parte a lucrărilor la noua construcţie din fonduri proprii. "Suntem la fundul sacului. Lucrarea este finalizată în proporţie de 95%, iar restanţa MECTS este de aproape 1,6 milioane de lei. În 2010, am primit 250.000 de lei pentru lucrări. Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj a trimis o adresă pentru sistarea lucrărilor datorită lipsei fondurilor, dar cheltuielile de conservare a lucrării ar fi fost mai mari decât continuarea acesteia. Am datorii la furnizorii de materiale", a explicat Guriţă. El a realizat în anii trecuţi lucrări de construcţii şi de reabilitare la liceele "Lucian Blaga" şi "Octavian Stroia, precum şi la Şcoala "Ioan Bob". "Valoarea totală a lucrării ar fi fost de 2,6 milioane de lei, la care se adaugă penalităţile de întârziere în valoare de 180.000-200.000 de lei", a precizat Guriţă.

Primăria Cluj-Napoca intenţionează să facă lucrări de igienizare la actualul sediu al grădiniţei. "Unitatea a fost inclusă în prima etapă de licitaţii în luna martie şi urmează să se facă lucrări de igienizare în interiorul grădiniţei şi să se izoleze faţada", a declarat Iulia Perşa, şeful Biroului mass-media al primăriei.

21 de unităţi şcolare aşteaptă bani pentru finalizare

Conform datelor ISJ Cluj, 21 de unităţi şcolare aşteaptă fonduri de la MECTS pentru finalizarea lucrărilor de construcţii şi reabilitări. "Pentru finalizarea lucrărilor de construcţie avem nevoie de 18,8 milioane de lei. Ca demersuri, am trimis adrese la MECTS şi la consiliile locale aferente pentru alocarea de fonduri", a declarat Peter Tünde, inspector şcolar general adjunct. În 2010, instituţia a primit 4,5 milioane de lei pentru finalizarea construcţiilor începute în 2007 şi 2008. "MECTS este preocupat de situaţia infrastructurii din învăţământul preuniversitar, iar alocarea fondurilor necesare finalizării lucrărilor demarate în anii trecuţi este o prioritate constantă, fondurile în acest sens fiind repartizate în limita resurselor bugetare. Evident, MECTS mizează pe sprijinul şi implicarea autorităţilor locale în ceea ce priveşte creşterea calităţii bazei materiale din învăţământ", au transmis reprezentanţii ministerului.

 

Comenteaza