E.ON Distribuţie, amendată după ce a lăsat 1.900 de consumatori fără gaz

E.ON Distribuţie, amendată după ce a lăsat 1.900 de consumatori fără gaz
E.ON Distribuţie România, companie ce a lăsat la mijlocul lunii 1.900 de consumatori din trei localităţi clujene fără gaz timp de aproape 24 de ore, a primit o amendă dură din partea Protecţiei Consumatorilor Cluj.

În urma reclamaţiilor înregistrate la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj s-au efectuat verificări pentru determinarea cauzelor, dar şi a modalităţii de soluţionare a problemei ce a survenit în data de 14 ianuarie şi care a afectat locuitorii comunelor Floreşti, Luna şi Gilău.  

Biroul de presă al CJPC Cluj a informat că furnizarea gazelor naturale a fost întreruptă din cauza unei erori umane a angajaţilor E.ON Distribuţie, în urma căreia au fost afectaţi aproximativ 1.900 de consumatori, motiv pentru care compania a primit o amendă în cuantum de 30.000 de lei.

"Pentru efectuarea serviciilor în condiţiile neconforme mai sus menţionate (existând riscul de a afecta viaţa, sănătatea şi interesele economice ale consumatorilor), SC EON DISTRIBUTIE ROMANIA SA a fost sancţionată contravenţional cu amenda maximă prevăzută pentru asemenea abateri (30.000 lei), fiind dispuse măsuri de intrare in legalitate", se arată în comunicatul Protecției Consumatorilor Cluj, citat de clujust.ro.

În ceea ce priveşte reclamaţiile cu privire la imposibilitatea de a fi apelat call-centerul E.ON, reprezentanţii CJPC au specificat că "din verificările efectuate a reieşit că acest Call Center este dimensionat pentru a funcţiona 24 ore din 24, timp de 7 zile pe săptămână, în condiţii normale de lucru; aceasta fiind o situaţie excepţională, datorită apelării concomitente a mai multor consumatori, apelurile fie nu au fost preluate, fie au fost preluate cu întârziere.

Având în vedere acest incident şi pentru a evita situaţii similare în care s-ar putea afla, societatea a comunicat că a luat o serie de măsuri suplimentare pentru creşterea capacităţii de preluare a apelurilor, inclusiv cel de alocare de resurse umane suplimentare, care să ofere informaţiile necesare şi în timp util celor care apelează serviciul".

De asemenea, conducerea CJPC a transmis că plângerile legate de înregistrarea unui consum de gaze şi în perioada de nefuncţionare a serviciului ar trebui adresate furnizorului acestui serviciu, consumatorii fiind sfătuiţi ca acestea să fie adresate Protecţiei Consumatorilor abia în cazul nesoluţionării favorabile a lor.

Problemele în sistemul de distribuţie a gazelor au apărut în 14 ianuarie, în jurul orei 17:00, în comunele Floreşti, Luna şi Gilău, la reluarea alimentării consumatorilor după punerea în funcţiune a unei staţii de reglare-măsurare a presiunii gazelor naturale.

Reprezentanţii E.ON Distribuţie România au susţinut atunci că au mobilizat echipe suplimentare de intervenţie pentru rezolvarea situaţiei în cel mai scurt timp posibil, însă reluarea furnizării serviciului a avut loc abia a doua zi, după aproape 24 de ore de la întrerupere.

Mai mult, nu au funcţionat nici liniile de sesizări şi de urgenţă ale companiei, iar, conform autorităţilor floreştene, lucrările au fost derulate fără ca primăria comunei sau consumatorii să fi fost informaţi cu privire la acaest lucru. 

Verificările efectuate de CJPC au fost derulate în urma unei solicitări trimise de autorităţile floreştene, în care au cerut soluţionarea reclamaţiilor legate de această situaţie "cu maximă celeritate", conform prevederilor legale în vigoare.

Comenteaza