E.ON Gaz schimbă modalitatea de facturare
- Scris de Mihai Prodan
- 29 Apr 2011, 00:05
- Eveniment
- Ascultă știrea

Solicitările şi sesizările se datorează, în principal, schimbării modului de citire a indexului şi a modului de facturare a consumului de gaze naturale. "În prezent, citirea indexului contorului se realizează o dată la trei luni pentru toţi clienţii, indiferent de opţiunea exprimată în contract, respectiv alegerea facturării în baza autocitirii sau a unui program de consum", a explicat purtătorul de cuvânt al E.ON Gaz, Oana Trandafir, în răspunsul la o solicitare remisă de ziuadecj.ro. Ea spune că majoritatea sesizărilor cu care clujenii s-au adresat distribuitorului de gaze s-a referit la clarificarea unor aspecte privind facturile emise şi că sesizările întemeiate sunt "cazuri izolate". "Majoritatea aspectelor privind facturile au vizat explicarea elementelor care au stat la baza emiterii acestora", a adăugat acestea.
Şeful Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, Mircea Radu, a explicat că majoritatea sesizărilor se referă la o formulare din facturi unde scrie "index citire", deşi facturile se referă la consumul estimat, şi nu la regularizări. "Sunt foarte multe plângeri. Primim 20 de telefoane pe zi în ultima vreme, iar dintre acestea opt până la zece telefoane se referă la facturile de la E.ON Gaz", a spus ieri Radu, pentru ziuadecj.ro. Oana Trandafir afirmă că formularea respectivă va fi modificată.
"În ceea ce priveşte elementele din factură, este foarte clar specificat în partea dreaptă, la rubrica date factură, tipul facturii, respectiv estimare sau citire. Celelalte elemente, respectiv indexul de citire care apare mai jos, sunt necesare din raţiuni de funcţionalitate a sistemului IT de facturare. E.ON Energie România are în vedere în perioada următoare o optimizare de conţinut şi de grafică a facturilor, astfel încât elementele importante să fie mai uşor de identificat de către clienţii companiei", a conchis Trandafir.