Escrocherii online la modă: Mailuri de la bănci, mesaje de tipul „eşti marele câştigător” sau „dă acest mesaj mai departe...”

Escrocherii online la modă: Mailuri de la bănci, mesaje de tipul „eşti marele câştigător” sau „dă acest mesaj mai departe...”

Mare atenţie la mesajele care vă anunţă că aţi câştigat MARELE PREMIU. Mai ales dacă nu ai participat la nicio competiţie. Perioada sărbătorilor este sezonul preferat al hoților, aceștia ținându-se de escrocherii, acum la modă fiind cele din mediul online.

Anumite mesaje vă pot lăsa imediat fără bani în cont. Escrocii trimit un mail în numele unor bănci şi le cer oamenilor să acceseze un link sub pretextul că le-a fost blocat contul pentru că cineva ar fi încercat să se autentifice de mai multe ori.

„Este vorba despre nişte mailuri care vin în căsuţa noastră electronică, simulează a fi din partea băncii. Banca nu îţi va transmite un astfel de solicitări, nu va încerca să valideze astfel de date prin email. De regulă te sună un operator sau există o altă modalitate mai securizată în care validează astfel de date extrem de importante.” – Mihai Roariu, manager de comunicare DNSC 

O escrocherie de proporții care a vizat toți românii cu conturile la banca austriacă Raiffeisen Bank încă este pe val. Mesajul înșelător a fost trimis în numele Raiffeisen Bank și are cromatica folosită de insituția bancară. Oamenii au fost anunțați că au existat mai multe încercări nereușite de autentificare la contul de client, iar din acest motiv banca l-a blocat, pentru siguranță.

În email se mai menționează că este foarte ușor pentru clienți să aibă din nou acces la datele bancare dacă dau click pe un link. Acesta este însă unul capcană, iar în momentul în care îl accesați, escrocii vă fură efectiv datele personale. Le pot folosi apoi să vă golească contul, a teansmis realitatea.net

„Putem fi atacaţi cam în două direcţii: prin email şi prin mesaje pe telefon de cele mai multe ori prin sms dar şi pot veni şi prin reţelele de socializare sau alte aplicaţii. Dacă totuşi primim un mesaj, o reclamă la un produs care pare prea ieftin sau nu se potriveste cu ceea ce stim, în loc să dăm click pe link, putem sa deschidem noi site-ul introducând manual adresa magazinului să vedem dacă magazinul există, dacă e ok. Dacă oferim informaţii financiare primul pas ar fi să anunţăm poliţia şi să blocăm cardul respectiv”, transmite Silviu Stehaie, expert în securitate cibernetică citat de turdanews.net.  

Cele mai folosite înşelătorii sunt cele de tipul „eşti marele câştigător” sau „dă acest mesaj mai departe la 25 de prieteni”. „Dacă este să ne referim la comiterea de infracţiuni în mediul online acestea sunt din ce în ce mai răspândite odată cu răspândirea mijloacelor de comunicare şi cu achiziţionarea produselor din mediul online. (...) Nu trebuie să dăm datele de pe card nimănui. Cardul se foloseşte doar pentru plăţi şi în niciun caz nu vom primi bani în urma transmiterii datelor către o persoană care ni le-a solicitat în mediul online”, recomandă Octavian Dan, purtător de cuvânt IGPR. 

Comenteaza