Facturi întârziate şi cozi mari la E.ON Gaz

Facturi întârziate şi cozi mari la E.ON Gaz
Aproximativ 100 de clujeni au aşteptat ieri, ore în şir, pentru a-şi putea achita facturile la sediul central al E.ON Gaz de pe strada Decebal.

Aglomeraţie mare ieri, la sediul central al companiei de furnizare a gazelor naturale E.ON Gaz. Circa 100 de clujeni aşteptau la ghişeele companiei de zeci de minute pentru a cere copii după facturile de pe lunile decembrie şi ianuarie care nu le-au fost livrate la domiciliu. Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Cluj vor trimite E.ON Gaz o adresă prin care clujenii să nu fie nevoiţi să plătească penalităţi.

“Am venit să îmi plătesc factura pentru că nu are cod de bare pe ea şi nu o pot plăti la bancă. Vreau să mi se emită o copie după factură. De două luni mi-a întârziat factura. Aştept de vreo 30 de minute şi cred că o să mai aştept cel puţin 15 minute. Scadenţa facturii este în 30 decembrie, iar dacă nu o plătesc ar trebui să achit o taxă de branşare de 104 lei”, a declarat Adina, o clujeancă de 24 de ani. Şi clujeanul Ion Trancă, de 53 de ani, era nemulţumit de aglomeraţia creată la ghişeele E.ON Gaz. “Eu am venit să îmi fac contractul. De câte ori am fost la gaz a trebuit să aştept. Am ajuns aici în urmă cu o oră şi cred că o să mai aştept cel puţin două ore. Nu ştiu cum se descurcă personalul cu cele câteva sute de oameni cu care au de-a face zilnic. Facturile nu le plătesc niciodată la sediul central din cauza cozii”, a explicat Trancă. La rândul său, Sebastian Marcu, de 31 de ani, a avut de aşteptat la ghişeele E.ON Gaz. “La fiecare ghişeu sunt cel puţin 20 de oameni şi majoritatea întreabă de facturi, de când vin facturile. Eu nu am primit facturi la gaz în ultimele două luni”, a spus bărbatul, care după 10 minute de aşteptare a părăsit sediul de pe strada Decebal.

Reprezentanţii E.ON Gaz susţin că facturile nu au sosit la clujeni deoarece compania a aşteptat să primească de la autorităţi informaţii privind persoanele care beneficiază de ajutoarele pentru încălzire. “Facturile reprezentând contravaloarea consumului de gaze naturale sunt trimise clienţilor noştri prin intermediul serviciilor poştale. Precizăm că această lună este prima lună în care facturile vor conţine ajutoarele de încălzire acordate conform reglementărilor în vigoare. Datorită unor întârzieri cu care ne-au fost transmise de către instituţiile responsabile datele privind persoanele care beneficiază de aceste ajutoare, procesul de emitere a facturilor a fost decalat. La acest moment facturile au fost trimise către clienţi urmând să ajungă la destinatari în perioada imediat următoare”, a declarat Florentina Maghiar, specialist relaţii publice E.ON Gaz. Ea le-a reamintit clujenilor că îşi pot plăti facturile în 30 de zile de la data emiterii acestora şi că aceştia “beneficiază în plus de o perioadă de graţie de 15 zile de la data scadenţei facturii”.

Angajaţii din Primăria Cluj-Napoca recunosc că au trimis mai târziu situaţia beneficiarilor de ajutoarele de încălzire. “Le-am trimis informaţiile săptămâna trecută. Am predat baza de date mai târziu decât în alţi ani, în urma schimbărilor legislative şi a schimbării criteriilor de acordare a ajutoarelor. Impunerea verificării a 3% din cereri a presupus şi o prelungire a termenului. Întârzierea nu a pus în pericol facturarea”, a declarat Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca. Reprezentanţii CJPC Cluj sunt la curent cu situaţia facturilor E.ON Gaz.“Am auzit că nu au ajuns la clujeni facturile de pe luna noiembrie. Vom trimite o adresă celor de la E.ON Gaz pentru ca oamenii să plătească doar consumul de gaz, nu şi penalităţi, având în vedere că firma nu a făcut dovada trimiterii acestor facturi. Dacă vor încasa penalităţi îi vom sancţiona”, a declarat Mircea Radu, comisarul-şef al CJPC.

2.000 de lei amendă pentru E-on Gaz

Compania de furnizare a gazelor naturale a fost sancţionată în luna noiembrie de CJPC Cluj. “Ultima amendă pe care au primit-o a fost în urmă cu o lună şi jumătate. Am primit o sesizare de la o persoană care a plătit un serviciu de trei ori pentru că i s-a facturat acelaşi lucru pe mai multe facturi consecutive”, a declarat Mircea Radu, şeful CJPC.

Comenteaza