Floreştenii au protestat pentru condiţii mai bune de transport. Primarul a ieşit să-i împace

Floreştenii au protestat pentru condiţii mai bune de transport. Primarul a ieşit să-i împace
Câteva zeci de locuitori din Floreşti au protestat astăzi în faţa sediului Primăriei din comună, solicitând preţuri mai mici şi condiţii mai bune la transportul în comun. Primarul a încercat să liniştească spiritele, considerând la rându-i că operatorul de transport ar trebui să micşoreze tarifele şi să introducă o frecvenţă mai mare a unor curse.

"Principala problemă este preţul. Soţia mea, fiica şi cei doi nepoţi folosesc toţi Fany, vă daţi seama cât cheltuie. Uneori cursele sunt şi foarte rare şi nici nu le poţi aştepta, în frigul ăsta", explică Laszlo Iuliu, unul din particapnţii la protestul organizat azi în faţa Primăriei Floreşti. Întrebarea acestuia adresată primarului - "este Fany mai puternică decât Primăria?", a rămas fără răspuns, edilul preferând să precizeze, după o anumită ezitare, că "nu răspund la provocări".

"Nu am mai văzut aşa ceva, ca un primar să nu poată <învinge> o firmă particulară", adaugă bărbatul.

Persoanele prezente la protestul din faţa Primăriei Floreşti au solicitat condiţii mai bune de transport în comună şi preţuri mai accesibile, nefiind neapărat interesaţi ca Fany să fie înlocuită de RATUC.

Prezent în sediul Primăriei edilul Horea Şulea nu a dorit iniţial să iasă la protestatari, aşteptând o petiţie din partea acestora însă în cele din urmă s-a întâlnit, la uşa de acces în instituţie, pentru a discuta cu ei.

Şulea a precizat că oamenii au fost civilizaţi şi că este convins că demersul lor va avea un rezultat în privinţa opticii pe care Fany o va avea în cintunare.

"Principalele probleme sunt frecvenţa curselor, preţul, la bilete şi abonamente, respectiv crearea unor noi linii de transport în interiorul comunei", a declarat pentru ZIUA de Cluj Hore aŞulea.

Edilul susţine că Fany îşi poate permite să reducă tarifele şi rămână pe profit. "În prezent un abonament costă în medie 100 de lei lunar. Dacă împărţim la 20 de zile, adică 40 de drumuri, preţul unei călătorii ar fi cam de 2,5 lei. Cred că firma poate merge cu bilete de 2 lei călătoria şi cu abonamente la preţ la nivelul din Cluj-Napoca, plus un 20% având în vedere că este un traseu mai lung", a explicat Şulea. Conform lui, dacă ar aplica terifle indicate de el compania tot ar avea un profit de circa 27%.

Şulea a specificat pe de altă parte că nu are nicio pârghie de a le solicita diferite lucruri celor de la Fany, traseele fiindu-le fiindu-i atribuite companiei prin licitaţie electronică, desfăşurată la nivel naţional.

 

 

 

Comenteaza