Video Foto Grinzile au fost instalate. Ce urmează pe şantierul podului ce trece autostrada peste Someş

Grinzile au fost instalate. Ce urmează pe şantierul podului ce trece autostrada peste Someş

Asociaţia Pro Infrastructură (API) a publicat noi imagini de pe şantierul podului Gilău peste Someșul Mic, ciotul din Autostrada A3 care va conecta cei 8,7 km ai tronsonului Gilău - Nădășelu de restul autostrăzii spre Câmpia Turzii.

"Sâmbătă, 16 iunie 2018, s-au finalizat operațiunile de instalare a grinzilor pe podul/viaductul Gilău, începute pe 21 mai, așa cum au promis constructorii (antreprenorul general Tirrena Scavi și subcontractorul Deme Macarale), ocazie bună pentru o filmare aeriană.

Se lucrează susținut la armare și în următoarele cinci zile ar trebui să avem placa de suprabetonare turnată pe jumătate din pod. Se muncește bine și la breteaua de acces dinspre Cluj-Napoca spre Nădășelu.

Avem speranțe în continuare că proiectul va fi gata la final de septembrie și, ținând cont de toată birocrația, vom putea circula în octombrie de la Nădășelu și până la Câmpia Turzii pe autostradă (61,25 km)", transmite API. 

 

Istoria acestui pod peste Someş este veche. El a fost inclus iniţial în lotul de autostradă pe care trebuia să îl facă Bechtel. Compania americană a început lucrul la pod, dar nu l-a terminat. În 2013 a fost reziliat contractul pe care Bechtel îl avea cu statul român.

Atunci când s-au licitat cei 8,7 km de autostradă dintre Gilău şi Nădăşel, în 2011, nu a fost cuprins şi acest pod în lucrare, pentru că la acel moment era în lucru la Bechtel, rezilierea contractului cu firma americană fiind făcută după finalizarea licitaţiei pentru tronsonul Gilău - Nădăşel.

În 2014 a mai fost o tentativă de realizare a acestui pod, dar ea a eşuat. Atunci a fost licitată proiectarea și execuția podului, care a fost, anulată însă pe motiv că ofertele ar fi fost neconforme. În 2015, s-a decis din nou scoaterea la licitație, doar pentru lucrările de execuție.

În 2017, şapte firme şi consorţii au depus oferte pentru finalizarea acestui pod. Două dintre asocieri conţin societăţi clujene: Nord Conforest, a fraţilor Ioan şi Dorin Aşchilean, şi Construcţii Napoca, a lui Ioan Bene. Licitaţia a fost câştigată însă de constructorul italian Tirrena Scavi.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat. Tronsonul a fost finalizat în 2017. 

Comenteaza