Lucrările la electrificarea căii ferate Cluj-Oradea, la un an de la debut. Stadiul pe fiecare lot

Lucrările la electrificarea căii ferate Cluj-Oradea, la un an de la debut. Stadiul pe fiecare lot

Proiectul de modernizare și electrificare a căii ferate între Cluj-Napoca și granița cu Ungaria progresează. Termenul de finalizare estimat a lucrărilor este 2026.

Lucrările se desfășoară pe patru loturi care acoperă o lungime totală de aproximativ 166 kilometri.

Lot 1 Cluj Napoca – Aghireş (30,41km) electrificare linie cf, 2 stații de cale ferată, 13 poduri: 35 podețe, 1 pasaj denivelat, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 18,00%, lucrări în derulare, termen estimat finalizare 2026.
Lot 2 Aghires – Poieni (36,33 km) electrificare linie cf, 2 stații de cale ferată. 3 poduri: 67 podețe, 1 pasaj denivelat, 2 tuneluri, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 22,60%, lucrări în derulare, termen estimat finalizare 2026.
Lot 3 Poieni-Aleşd (52,74 km) electrificare linie cf. 2 stații de cale ferată, 10 poduri: 91 podețe, 2 pasaje denivelate, 2 tuneluri, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 4,03%, lucrări in derulare, termen estimat finalizare 2026.
Lot 4 Aleşd – Frontieră Ungaria (46.74 km) electrificare linie cf. 4 stații de cale ferată, 8 poduri: 17 podețe, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 7,10% lucrări în derulare, termen estimat finalizare 2026.

Proiectul beneficiază de o finanțare semnificativă din fonduri europene prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în valoare totală de 9,47 miliarde lei, dintre care 5,64 miliarde lei reprezintă sprijin nerambursabil din partea Uniunii Europene.

Comenteaza