Update Foto Lugoj - Deva | API: "Pe toți cei 21 km se poate circula în siguranță. Incompetența a creat un uriaș muzeu de autostradă"

Lugoj - Deva | API: "Pe toți cei 21 km se poate circula în siguranță. Incompetența a creat un uriaș muzeu de autostradă"

Asociația Pro Infrastructură (API) susține că pe toți cei 21 km ai lotului 4 din Autostrada Deva - Lugoj se poate circula în siguranță și că neînțelegerile dintre constructor și statul român pot fi soluționate sub trafic.

"Luni, rațiunea și buna credință au fost învinse, din nou! "Responsabilii" din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au refuzat recepția lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj - Deva, invocând probleme tehnice de execuție.

Prostia, nemernicia, orgoliul stupid și incompetența criminală au creat un uriaș muzeu de autostradă de 43 km în România, țara cu șoselele cele mai periculoase din Uniunea Europeană (96 de morți la 1 milion de locuitori în fiecare an)", scriu reprezentanții API. 

API susține că pe toți cei 21 km ai sectorului Holdea - Ilia se poate circula în siguranță. "Eventualele lucrări nefinalizate și neînțelegeri între constructor și CNAIR pot fi soluționate în perioada următoare, sub trafic. În mod evident, autostrada este mult mai sigură decât DN 68A: un drum cu gropi cârpite, foarte îngust și plin de viraje strânse.

Da, aveți dreptate, am mai trăit un episod similar din același film prost: lotul 3 al Autostrăzii 10 Sebeș -Turda a stat închis degeaba opt luni de zile, tot din cauza disputelor surde dintre CNAIR și antreprenor". 

Lotul 4 Lugoj – Deva a fost recepționat, dar nu poate fi deschis circulației

Lotul 4 al autostrazii Lugoj - Deva este parte integrantă a Coridorului 4 Pan-European (Rin - Dunăre), iar pe traseul acestuia se află Dealul Soimuș unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România. 

Cei 22 km noi recepționați, luni, pe A1, între localitățile Șoimuș și Ilia din județul Hunedoara (lotul 4 Lugoj- Deva), nu au putut fi deschiși circulației din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector, conform CNAIR. Antreprenorul acestui contract în valoare de peste 419 milioane de lei, fără TVA, este asocierea Tehnostrade - Spedition UMB. Mai multe detalii, AICI!

Ministrul Transporturilor vine cu explicaţii: "Compania spaniolă şantajează"

Ministrul Răzvan Cuc a declarat că Autostrada Lugoj - Deva ar putea fi oferită traficului, iar problemele indentificate ar putea fi remediate şi după deschiderea circulaţia, apreciind comportamentul constructorului spaniol drept un şantaj.

„Lotul se putea deschide, dar ambiţia acestui constructor de nu prelungi (perioada de garanţie, n. red.) şi practic de a aplica un şantaj. Nu deschid în circulaţie decât dacă îmi accepţi ca garanţia să rămâna la patru ani. Nu, ori acceptă condiţiile statului român care sunt de bun simţ şi nu exagerăm cu nimic. Ştiţi bine că termenul de implementare a proiectului a fost depăşit. Îl reziliem, îl punem noi în trafic şi facem noi lucrările care sunt”, a declarat Răzvan Cuc.

Ministrul spune că firma spaniolă şantajează şi că este decis să îşi păstreze condiţiile. Compania spaniolă a mai fost penalizată în trecut, potrivit ministrului. Mai multe detalii, AICI! 

Comenteaza