Maşini şi schemă nouă pentru Poliţia Locală Cluj
- Scris de Luminita Silea
- 18 Sep 2011, 23:34
- Eveniment
- Ascultă știrea

Achiziţia celor două autoturisme se va face după ce se va perfecta noua schemă de sarcini pentru personalul din sectorul de pază al Direcţiei Poliţia Locală.
Potrivit viceprimarului Radu Moisin, Direcţia Poliţia Locală din cadrul primăriei dispune în prezent de o singură dubă, restul maşinilor fiind înmatriculate pe alte servicii sau folosite în regim de comodat. Astfel, poliţiştii comunitari au patru autoturisme - trei Loganuri şi o Dacie mai veche, dar şi două dube, folosite pentru combaterea cerşetoriei - un Citroen şi un Renault. "Pe partea de ordine publică sunt gândite opt compartimente de cartier, deservite de patrule în două schimburi (un total de nouă persoane pe fiecare compartiment - n. red.). Acestea vor trebuie să acţioneze prompt, mai ales la sesizări venite din cartiere diferite şi pentru că vor răspunde la apeluri de pe 112. Acum timpul de intervenţie este de o oră, dacă vorbim de două sesizări simultane din cartiere diferite. Schema este orientată la fel ca şi în cazul celor şapte secţii de poliţie existente în oraş. În plus, noi am decis să înfiinţăm o secţie suplimentară, care să deservească zona de nord a municipiului - cartierele Gruia, Dâmbu Rotund şi zona gării", a explicat Moisin.
Oficialul a subliniat că în această săptămână se va finaliza noua schemă privind atribuţiile poliţiştilor locali, în aşa fel încât personalul din sectorul de pază să fie angrenat în direcţia ordinii şi siguranţei publice. Intenţia este de a se inversa raportul dintre cei care lucrează la pază şi cei care lucrează în sectorul siguranţei şi ordinii publice. În prezent, raportul este de 3 la 1, iar noua conducere a Poliţiei Locale (comisarul Ion Gălugăr, subcomisarul Liviu Gaia şi directorul adjunct Minodora Fritea) a propus scoaterea poliţiştilor locali în cartiere, în apropierea şi în interesul clujenilor. "După ce vom stabili acestea coordonate, vom lua decizia să achiziţionăm cel puţin două noi autoturisme, care să uşureze intervenţiile în cartiere şi să scadă timpii de a răspunde la sesizări. În momentul în care s-a dezbătut Ordonanţa nr. 55 în parlament, care viza limitarea cheltuielilor materiale la nivelul autorităţilor locale, s-a aprobat un amendament prin care Poliţia Locală din subordinea municipalităţii face excepţie. În consecinţă, nu suntem limitaţi şi mai putem face achiziţii de maşini. Avem nevoie de aproximativ şapte maşini. În primă fază am stabilit că două autoturisme sunt necesare anul acesta. În această săptămână vom fundamenta această achiziţie. Există fonduri alocale în acest sens de la începutul anului, din care s-au consumat bani doar pentru uniforme şi armament neletal (cătuşe, bastoane şi spray iritant - n. red.). Mai avem bani şi pentru maşini", a precizat viceprimarul clujean.
În prezent, Poliţia Locală are şapte servicii - control urbanism, mediu, comercial, trafic, ordine publică şi bază de date, dispecerat, serviciu de pază. În plus, serviciul de ordine publică este gândit să funcţioneze cu opt compartimente corespunzătoare celor şapte secţii de cartier deservite de patrule de poliţişti locali. În subordinea direcţiei se află 198 de poliţişti, dintre care 131 deservesc sectoarele de ordine publică şi control trafic.
"Avem în prezent în dotare şi trei scutere, care se folosesc pentru intervenţiile în zona centrală. Acestea sunt în dotarea direcţiei noastre din 2005, când s-a înfiinţat Poliţia Comunitară a primăriei. Chiar dacă alte municipalităţi din ţară au mai cumpărat scutere pentru poliţiştii locali, noi nu avem în vedere să mai luăm şi altele. Deocamdată ne sunt suficiente cele trei", a menţionat Moisin.
Planul pentru clădirile "problemă", prioritate maximă la Poliţia Locală
Începând din luna septembrie, doi experţi ai IPJ Cluj - comisarul-şef Ioan Călugăr şi subcomisarul care va coordona departamentul de control al traficului rutier, Liviu Gaia, au preluat frâiele Direcţiei Poliţia Locală a primăriei, prin detaşare de la Inspectoratul Judeţean de Poliţiei.
Aceştia şi-au trasat ca sarcină eficientizarea activităţii poliţiei locale şi înăsprirea controalelor în sectorul combaterii cerşetoriei, dar şi a neregulilor din trafic. Deja s-a acţionat în zona centrală şi în cartierul Mănăştur şi s-au aplicat sancţiuni de mii de lei, plus s-au ridicat mai mulţi cerşetori care au fost predaţi secţiilor de poliţie. În prezent, după cum a explicat Moisin, la nivelul Direcţiei Poliţia Locală se lucrează la finalizarea evidenţei clădirilor degradate din oraş. "Planul este urgenţă maximă şi trebuie să fie gata cel târziu la finalul lunii noiembrie. După finalizare vom putea interveni ca să nu mai avem situaţii de genul celei din centul oraşului, unde a căzut tencuiala pe trecători", a subliniat Moisin.