Ministerul Transporturilor privatizează TAROM şi CFR Marfă

Ministerul Transporturilor privatizează TAROM şi CFR Marfă
Discuţiile pentru privatizarea companiilor naţionale TAROM (foto) şi CFR Marfă sunt avansate, companiile urmând să fie preluate de investitori cu o largă experienţă în domeniu, a declarat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ovidiu Silaghi.

„Pe lângă finalizarea procesului de selecţie a managementului privat, ministerul se află în discuţii concrete şi avansate cu investitori cu o largă experienţă în domeniu, dar şi cu susţinere financiară adecvată pentru preluarea TAROM şi CFR Marfă. În perioada următoare, conform priorităţilor deja anunţate de premierul Victor Ponta, privatizarea va începe cu TAROM, cap de listă şi prioritate zero, şi se va încheia cu CFR Marfă", a explicat Silaghi, pentru Agerpres. El a mai spus că s-a finalizat procedura de selecţie conform prevederilor legale a viitorilor membri ai Consiliilor de Administraţie (CA) şi a potenţialilor manageri executivi pentru TAROM, CFR Infrastructură, CFR Călători, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.

Menţionăm că Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca şi-a manifestat interesul de a cumpăra pachete de acţiuni la companii aeriene şi aeroporturi pentru a-şi mări puterea de negociere cu acestea şi pentru a se impune în managementul lor. Noua strategie urma să debuteze prin procesul de privatizare a TAROM. Compania naţională urma să fie privatizată în iunie, termenul pentru publicarea prospectului pentru vânzarea a cel puţin 20% din acţiuni fiind luna mai, se preciza într-un document al Fondului Monetar International (FMI). La scurt timp de la vânzarea pachetului, trebuiau numiţi membrii CA şi managerul privat.

În 2011 MTI a semnat cu asocierea dintre societăţile de servicii de investiţii financiare Carpatica Invest şi Swiss Capital contractul pentru intermedierea ofertei publice secundare de vânzare a 20% din acţiunile TAROM, prin Bursa de Valori Bucureşti. Documentul FMI arăta că transportatorul trebuie să aibă un program de restructurare cu măsuri privind rutele şi structura flotei, reduceri de costuri prin renegocierea contractelor, reduceri voluntare de personal, sporirea veniturilor prin strategii alternative de vânzări şi optimizarea politicilor de preţuri, prin dezvoltarea de strategii pentru liniile noi spre Europa de Est şi vânzarea de produse marca TAROM. 252 de milioane de lei reprezintă pierderea înregistrată de TAROM în 2011, faţă de un deficit de 332 de milioane în anul precedent.

(D.E.)

 

Comenteaza