Video Foto Mirajul Băișoara. Amatorii de schi, enervați de infrastructură și lipsa de siguranță

Mirajul Băișoara. Amatorii de schi, enervați de infrastructură și lipsa de siguranță
Pârtiile sunt situate într-o zonă feerică, dar greu accesibilă | Foto: Buscat Resort
Mirajul Băișoara. Amatorii de schi, enervați de Infrastructură și de lipsa de siguranță
Mirajul Băișoara. Amatorii de schi, enervați de Infrastructură și de lipsa de siguranță
Mirajul Băișoara. Amatorii de schi, enervați de Infrastructură și de lipsa de siguranță
Mirajul Băișoara. Amatorii de schi, enervați de Infrastructură și de lipsa de siguranță
Mirajul Băișoara. Amatorii de schi, enervați de Infrastructură și de lipsa de siguranță

Complexul de schi Buscat Băișoara anunță că accesul se poate face acum și pe traseul Florești – Săvădisla – Liteni, însă iubitorii sporturilor de iarnă se plâng de infrastructură și de lipsa securității în zonă.

“E așa ușor să ajungi la noi, mai greu e la plecare. La Buscat se ajunge pe rutele: Cluj - Ciurila - Filea de Jos – Băișoara, Cluj – Florești - Săvădisla – Liteni (pe acest tronson s-a intervenit cu un autogreder) – Băișoara, Turda – Buru - Buscat - Aiud – Rimetea – Buru – Buscat. Nu e vina noastră că astea sunt drumurile din județ. Noi suferim cel mai mult în urma lipsei infrastructurii. Cu drumuri bune de la începutul investiției altcumva ne puteam dezvolta”, i-au informat pe schiori reprezentanții complexului.

“Pe toate drumurile la fel de spart e asfaltul!”, „Pe la Filea am înțeles că acolo ar fi numai 1 km mai rău și acela se prezintă mai bine ca pe la Liteni”, “Pe orice rută o iei tot o să ai gropi și drum decopertat (pietriș). Pe Filea e cel mai OK, dacă o poți numi așa” sunt doar câteva dintre reacțiile internauților.

“Prin Săvădisla e foarte rău. A fost decopertat în toamnă și nu au mai apucat să asfalteze. Săvădisla - Liteni e groaznic. Recomand Ciurila – Filea – Săcel - Băișoara; e mai scurt și mult mai bun. 200-300 m e mai nașpa, la ieșire din Filea de sus spre Săcel”, “E băgat strat suport 20 cm de pietriș cilindrat peste care trebuia să se asfalteze (asfaltul vechi e încă dedesubt), era o metodă bună de a prelungi viața asfaltului nou, dar i-a luat iarna prin surprindere”, spun aceștia.

Haos în zona pârtiilor

Pe de altă parte, schiorii reclamă lipsa de siguranță în perimetrul pârtiilor. “În zona de îmbarcare se poate face totuși ceva gard de lemn pentru direcționarea oamenilor care așteaptă la îmbarcare. Și în același timp protejarea lor împotriva celor care coboară de pe pârtie. Plus încă 2-3 bannere cu slow chiar la terminarea pantei, astfel încât să fie obligatorie încetinirea în acea zonă”, propune un schior.

“Am văzut un accident urât la coada de jos de la telescaun. Chiar lângă noi o doamnă care nu a oprit a luat pe sus un cuplu cu viteză mare. Putea ieși foarte urât, a fost baftă chioară că nu s-a lăsat cu picioare rupte și capete sparte. Azi au fost pe pârtie mulți oameni care nu aveau ce căuta acolo și care au fost un pericol real pentru ei și ceilalți: de la oameni care nu știau să oprească sau să controleze schiurile până la copii - nesupravegheați sau supravegheați de părinți inconștienți - care îți cădeau în față.

Nu mi s-a părut normal ca organizatorii au dat din umeri că nu e treaba lor - siguranța celor care folosesc pârtia ar trebui să fie o prioritate pentru voi. A fost o vreme superbă, pârtiile s-au prezentat bine, dar un mare minus pentru lipsa de siguranță.

Ar trebui să scoată de pe pârtie oamenii care nu au ce căuta acolo și să își educe clienții (nu mai vorbesc de băgat în față la coadă, telescaunul care vine așa de tare că te ia pe sus și te lovește). Plătim și pentru organizare, nu doar pentru costurile materiale ale investiției, nu?", spune alt sportiv.

“Din păcate, colegii au dat din umeri deoarece avem zeci de cazuri când le-am interzis acestor inconștienți să mai urce cu scaunul și tot ei ne-au reclamat la diverse instituții. Mai mult decât atât, când le atragi atenția se scandalizează, devin agresivi. Din păcate, jandarmeria montană nu are personal care să fie detașat permanent pe pârtiile de schi”, au replicat cei de la complex.

Lucrări de întreținere cu autogrederul

Consiliul Judeţean (CJ) Cluj a informat că pe Drumul Județean (DJ) nr. 107M, sectorul cuprins între km 12+250 și 16+700, au fost executate  lucrări de întreținere ce vizează îmbunătățirea condițiilor de circulație: reprofilarea căii de rulare cu ajutorul unui autogreder, a unui utilaj cu lamă și a unui cilindru compactor.

Sectorul de 4,45 km a rămas decopertat întrucât din cauza venirii iernii firma care a început modernizarea și reabilitarea nu a reușit să asfalteze integral drumul, conform CJ. În acest context, tronsonul a fost afectat din cauza condițiilor meteorologice specifice anotimpului rece și a traficului rutier. 

Lucrările de modernizare și reabilitare vor fi reluate imediat ce condiţiile meteorologice vor permite, însă nu mai târziu de luna martie. Modernizarea demarată pe DJ 107M Luna de Sus – Vlaha – Săvădisla – Lita – Liteni – Săcel – Băişoara – Iara – Buru – limită cu Alba (km 0-42) vizează întreaga cale de rulare, de la fundaţie şi până la aşternerea a două straturi de asfalt, marcaje rutiere şi semnalizare rutieră.

Cablurile Electrica, răpuse de vânt

La debutul sezonului de iarnă, în decembrie, vântul a rupt cablurile Electrica și a blocat telescaunul în complexul Buscat, cu toate că proprietarii anunțau că drumul este asfaltat și că au dublat capacitatea telescaunului. Proprietarii complexului spuneau atunci că au dublat numărul locurilor de parcare, iar drumul pe tronsonul Băișoara – Buscat era asfaltat. Complexul este situat la 54 de km de Cluj-Napoca şi la 2,5 km de comuna Băișoara. Telescaunul de la Buscat Resort deservește cele trei pârtii, cu diferite grade de dificultate, pe 3 km. Pârtiile sunt menţinute cu ajutorul unui sistem de producere a zăpezii artificiale alcătuit din patru tunuri și au 1.300 m (ușoară), 900 m (medie) și 800 m (dificilă).

Comenteaza