Peste 4.000 de părinți au apelat la serviciul clujean ALOPEDI în primele luni din 2022. Care e cel mai frecvent motiv

Peste 4.000 de părinți au apelat la serviciul clujean ALOPEDI în primele luni din 2022. Care e cel mai frecvent motiv

Marea majoritate a apelurilor, 3.166, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului.

Președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tişe, a realizat împreună cu reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii care gestionează serviciul de call-center ALOPEDI – 0364917 o analiză a activității derulate în trimestrul întâi al acestui an prin intermediul proiectului dedicat sfaturilor medicale pediatrice.

„Toți părinții care au apelat ALOPEDI au beneficiat, într-un timp scurt, de sfaturile utile ale specialiștilor care deservesc acest serviciu de telemedicină, în funcție de simptomatologia descrisă. Este de apreciat faptul că în peste 73% din cazuri problema a putut fi soluționată telefonic, fără a mai fi necesară deplasarea la spital sau la cabinetul medical, mai ales în această perioadă în care prevenția și respectarea regulilor de distanțare sunt extrem de importante”, a transmis Alin Tișe, liderul CJ Cluj.

S-a constatat, astfel, că ALOPEDI - 0364917 a fost apelat în primele trei luni ale anului 2022 de către 4.301 de părinți. Marea majoritate a apelurilor, 3.166, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului.

Cel mai frecvent motiv de apelare rămâne febra, în cazul a 1.078 de copii. De asemenea, problemele respiratorii au fost cauza unui număr de 1.023 de apeluri, dintre care 275 pentru copii care erau deja diagnosticați cu COVID-19, iar vărsăturile, diareea și durerile abdominale au însumat 507 apeluri.

Comenteaza