Peste jumătate din apelurile clujenilor la 112 sunt false

Peste jumătate din apelurile clujenilor la 112 sunt false
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay. Numărul Unic de Urgenţă 112 a fost accesat de la Cluj de 137.477 de ori în trimestrul 3 al anului 2011, potrivit unui statistici realizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).

Din totalul apelurilor, 43,75% au fost reale (60.149) şi 56,25% false (77.328). Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă - 68,92%, Poliţie - 25,57%, Pompieri - Serviciul Mobil de Urgenţă - 3,93% şi Jandarmerie - 1,58%. Apelurile false au fost efectuate mai ales de copii, tineri, persoane cu probleme psihice, în cea mai mare parte de pe cartele prepay. Totuşi, nici o persoană nu a fost sancţionată pentru acest gen de încălcare a legii. "Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când ai cu adevărat o urgenţă", atrag atenţia aceştia. Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România din aprilie 2005. Serviciul trebuie folosit atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate, conform comunicatului STS.

 

 

Comenteaza