Operatorul low cost Wizz Air va înlocui Malev pe ruta Cluj - Budapesta . Compania privată a anunţat ieri că din aprilie va opera curse de trei ori pe săptămână pe acest traseu, la preţuri de pornire sub cele practicate pe autocar. Conducerea Consiliului Judeţean (CJ) negociază şi cu alte companii prezenţa pe aeroportul din Someşeni.
Compania Wizz a anunţat ieri că introduce din 3 aprilie două curse noi între Budapesta şi Bucureşti, respectiv Cluj-Napoca. Ele vor fi operate cu o a şasea aeronavă ce va fi achiziţionată pentru baza operaţională din Budapesta, au anunţat oficialii companiei. Cursa de la Cluj va fi efectuată de trei ori pe săptămână (marţi, joi şi sâmbătă), iar biletul minim costă 29 de lei. "Cred că este o decizie bună în acest moment, întrucât nu se pierd din cursele care se desfăşurau până acum de pe aeroportul din Cluj", a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Alexandru Coroian. El a adăugat că instituţia şi conducerea aeroportului se află în tratative cu mai multe companii, fără a le nominaliza. "Negocierile cu o parte dintre companii vor fi finalizate la sfârşitul acestei luni, iar celelalte vor fi gata în martie sau aprilie", a adăugat Coroian. Acesta a precizat că discuţiile nu au nici o legătură cu falimentul Malev şi cu decizia Wizz de a intra pe ruta lăsată liberă de operatorul ungar. "Negocierile au pornit mai devreme", a precizat Coroian.
Decizia vine după ce Malev a anunţat că a intrat în faliment, după 66 de ani de activitate. Aceasta opera două zboruri pe zi între Cluj şi Budapesta. În 2010, Malev a înlocuit aeronavele de Cluj cu altele mai mici, de 70 de locuri, faţă de aparatele Boeing, de 130 de locuri, din cauza reducerii numărului de pasageri. După falimentul Malev, Wizz a anunţat că îşi extinde baza din Budapesta şi că investeşte acolo 100 de milioane de dolari. Comisia Europeană a cerut Malev să restituie ajutoare de stat de 390 de milioane de dolari, încasate între 2007 şi 2010. Malev opera practic în faliment încă din 30 ianuarie, când guvernul a declarat-o companie cu importanţă strategică, statut care protejează afacerile de creditori, conform Bloomberg. Wizz Air a transportat 11 milioane de pasageri în ultimele 12 luni. Flota sa este compusă din 34 de aeronave Airbus A 320, ce operează de la 15 baze aflate în Polonia, Ungaria, Bulgaria, România, Ucraina, Cehia, Serbia şi Lituania. O bază a fost deschisă la Cluj, cu trei aeronave, una fiind mutată ulterior la Târgu-Mureş.
Blue Air se mută la Otopeni
Operatorul Blue Air, principalul concurent al Wizz pe piaţa low cost, a transportat 1,5 milioane de pasageri anul trecut, cu 9% sub nivelul din 2010. Conducerea Blue Air, companie care a renunţat la toate cursele de Cluj, a decis ca, odată cu trecerea la orarul de vară, să îşi mute zborurile de pe aerogara Băneasa pe aeroportul din Otopeni. Wizz a transportat anul trecut 2,7 milioane de pasageri, în timp ce compania de stat TAROM a contabilizat 2,2 milioane.