Video Preotul astronom Georges Lemaître, omagiat de Google

Preotul astronom Georges Lemaître, omagiat de Google

Preotul belgian Georges Lemaître, născut într-o zi de 17 iulie, în urmă cu 124 de ani, a studiat astronomia la Cambridge și Harvard și a fost primul care a lansat teoria "Big Bang".

Georges Lemaître, preotul belgian născut într-o zi de 17 iulie, în urmă cu 124 de ani, a scris un capitol important din istoria fizicii și l-a făcut pe Albert Einstein să se ridice entuziasmat în picioare după ce l-a ascultat, spunând: "Este cea mai frumoasă și satisfăcătoare explicație a creației universului pe care am auzit-o vreodată". Cuvintele lui Einstein lăudau teoria lui Georges Lemaître, potrivit căreia universul fizic a luat naștere ca urmare a exploziei unui sub-atom. Teoria lui Georges Lemaître a fost îmbrățișată cu entuziasm, peste ani, chiar de Papa Francisc.

Georges Lemaître credea că Universul, și deci și Pământul, au fost create de către Dumnezeu și că teoria exploziei inițiale nu contrazice adevărul biblic al creației ex-nihilo.

În 1951 Papa Pius al XII-lea a declarat că teoria lui Georges Lemaître validează științific catolicismul. Totuși, Georges Lemaître s-a opus acestei idei, afirmând că teoria este neutră și că nu este nici legătură și nici contradicție între religie și teoria sa.

Georges Lemaître l-a convins pe Papa Pius al XII-lea, prin consilierul său pe știință Daniel O'Connell, să nu mai menționeze Creaționismul în cuvântările publice, iar papa a acceptat. Teoria lui Georges Lemaître a fost îmbrățișată și de Papa Francisc cu entuziasm.

Georges Lemaître (n. 17 iulie 1894, Charleroi - d. 20 iunie 1966, Geneva) a fost un preot și fizician belgian, întemeietor al teoriei Big Bang. El a fost creatorul teoriei expansiunii universului, atribuită greșit lui Edwin Hubble.

Georges Lemaître a fost primul care a obținut ceea ce se numește acum legea lui Hubbleși a făcut prima estimare a ceea ce se numește acum constanta Hubble, lucruri pe care le-a publicat în 1927, cu doi ani înainte de articolul lui Hubble. Lemaître a propus primul ceea ce cunoaștem drept teoria Big Bang asupra originii Universului, pe care el a denumit-o „ipoteza atomului inițial" sau „Oul Cosmic".

Georges Lemaître a fost primul cercetător care a prezis prin calcule matematice cu 20 de ani mai inainte teoria că universul nu este static ci este în continuă expansiune. Aceasta dovada a venit 2 decenii mai târziu in anul 1965 când Penzias și Wilson descopereau prin telescoape performante ecourile exploziei primordiale, adică a conceptului de Big Bang în forma pe care o știm astăzi.

Georges Lemaître însuși și-a descris teoria sa ca "oul cosmic care explodează în momentul creației". Aceasta a devenit mai bine cunoscută sub numele de "teoria Big Bang", un termen peiorativ inventat de Fred Hoyle. Cu toate acestea Lemaître, ca preot, credea că Universul și deci și Pământul au fost create de către Dumnezeu.

Big Bang-ul este compatibil cu crearea lumii din nimic, idee susținută de creștinism începând cu secolul al II-lea d.Hr. și adoptată de iudaism. Fizicienii atei s-au opus inițial din acest motiv adoptării teoriei.

sursa: realitatea.net