Primăria Clujului, pierdută în lumea Internetului

Primăria Clujului, pierdută în lumea Internetului
Cu toate că portalul electronic al primăriei a fost înnoit de mai bine de un an, informaţiile eronate de pe vechiul site continuă să inducă în eroare clujenii şi pe toţi cei care au nevoie de informaţii.


Primăria Cluj-Napoca nu reuşeşte să-l determine pe fostul administrator al site-ului, societatea Redbyte, să desfiinţeze portalul pe care figurează numeroase informaţii eronate sau neactualizate. La o cercetare pe orice motor de căutare, primele informaţii despre acte, taxe, impozite şi alte servicii ale municipalităţii care apar sunt cele din urmă cu doi ani.

În urmă cu câteva zile mai mulţi clujeni care încercau să afle care sunt actele necesare pentru o cununie civilă la Cluj-Napoca au rămas surprinşi să constate că, potrivit informaţiilor disponibile pe Internet, cei care vor să se recăsătorească trebuie să depună la primărie, pe lângă documentele de divorţ în dublu exemplar, o chitanţă în valoare de 7.000 de lei. "Cine se căsătoreşte a doua oară nu a meritat bucuria primului divorţ! De aceeaşi părere este şi Primăria Cluj-Napoca. Această instituţie îi sancţionează sever pe cei care au asemenea intenţii. Conform informaţiilor de pe site-ul lor trebuie achitată o chitanţă de 7.000 de lei în cazul în care căsătoria anterioară a fost încheiată în municipiul Cluj-Napoca. Mare nuntă trebuie să faci să-ţi scoţi cheltuiala!", spune Gina, o tânără care a postat acest mesaj pe site-ul Facebook şi care a provocat o adevărată discuţie în jurul acurateţii datelor puse la dispoziţia cetăţenilor de către municipalitate.

Potrivit Biroului de presă al primăriei, recăsătoria civilă presupune la Cluj-Napoca doar actele definitive de divorţ în dublu exemplar şi o taxă de timbru în valoare de 2 lei. Reprezentanţii au explicat că informaţiile care au făcut vâlvă au rămas neactualizate, colosala sumă de 7.000 de lei fiind, de fapt, trecută în lei vechi. "Am discutat în mai multe rânduri cu cei de la Redbyte, societatea care a administrat site-ul primăriei, până la inaugurarea noului portal, dar ei au tot amânat să scoată vechiul site de pe serverul lor şi să-l facă inaccesibil pentru publicul larg", a explicat situaţia purtătorul de cuvânt al primăriei, Oana Buzatu.

Municipalitatea clujeană a demarat în vara lui 2009 o procedură de cerere de ofertă pentru serviciile de proiectare, hosting şi mentenanţă ale site-ului oficial al instituţiei, www.primariaclujnapoca.ro. Procedura a fost demarată ţinând cont că acel contract de administrare a site-ului oficial al instituţiei, pe care Primăria Cluj-Napoca l-a încheiat cu societatea Redbyte, expirase. Site-ul primăriei a fost creat în 2002 de către societatea Sistec, cu care a existat un contract de mentenanţă până la finele lui 2004. Municipalitatea a demarat două noi licitaţii, în decembrie 2004 şi februarie 2005, care ulterior au fost anulate din cauza unor vicii de procedură: caietul de sarcini nu a fost bine întocmit, iar societăţile nu au putut fi departajate.

La a treia "strigare" s-au prezentat trei firme: Astral Telecom, Redbyte şi Recognos. Câştigătoare a fost desemnată societatea Redbyte, cu o ofertă de aproape 10.000 de lei pentru elaborarea site-ului şi serviciile de mentenanţă pe perioada 2005-2006. Mass-media centrală a mai relatat în urmă cu câţiva ani că, prin concursul societăţii Redbyte, site-ul oficial al primăriei a fost folosit drept suport pentru reclama mascată a mai multor firme particulare: o agenţie de închiriat maşini, un motel, un hotel, o firmă de catering. Ultima licitaţie de oferte pentru site a fost câştigată de SC Qual Media, actualul administrator al site-ului.

 

 

Comenteaza