Problema terorismului abordată la Cluj-Napoca în cadrul Aviation-Event 2023: „9/11 ne-a învățat că trebuie să avem informații în avans”

Problema terorismului abordată la Cluj-Napoca în cadrul Aviation-Event 2023: „9/11 ne-a învățat că trebuie să avem informații în avans”
| Foto: ZIUA DE CLUJ
Problema terorismului abordată la Cluj-Naoca în cadrul Aviation-Event 2023: „9/11 ne-a învățat că trebuie să avem informații în avans”
Problema terorismului abordată la Cluj-Naoca în cadrul Aviation-Event 2023: „9/11 ne-a învățat că trebuie să avem informații în avans”
Problema terorismului abordată la Cluj-Naoca în cadrul Aviation-Event 2023: „9/11 ne-a învățat că trebuie să avem informații în avans”
Problema terorismului abordată la Cluj-Naoca în cadrul Aviation-Event 2023: „9/11 ne-a învățat că trebuie să avem informații în avans”
Problema terorismului abordată la Cluj-Naoca în cadrul Aviation-Event 2023: „9/11 ne-a învățat că trebuie să avem informații în avans”
Problema terorismului abordată la Cluj-Naoca în cadrul Aviation-Event 2023: „9/11 ne-a învățat că trebuie să avem informații în avans”

În cadrul Aviation-Event 2023 desfășurat la Cluj-Napoca, s-a discutat și despre combaterea terorismului aerian și cât de crucială este, de fapt, siguranța pasagerilor.

Aviation-Event 2023, cea mai importantă conferință din domeniu aeronautic, a avut loc în 24 martie la Cluj-Napoca, în premieră pentru a doilea an la rând aici în municipiu. În cadrul acestei conferințe, la panelul 3 care a avut tema „Puncte de interes din piața aviației - digitalizare, sustenabiulitate și experiența călătorului”, s-a vorbit și despre securitatea pasagerilor și cât de importantă este aceasta pentru a evita evenimente precum cele dezastruoase petrecute pe 11 septembrie 2001 în Statele Unite ale Americii (SUA).

La acest panel moderat de către Ana-Claudia Țapardel - fost membru al Parlamentului European și actual CCO (director comunicare) Ariva Digital, au participat Alexander Scroll, director de business și dezvoltare al Aeroportului Lübeck (Germania), Ionel-Ovidiu Bogdan - președintele Consiliului Județean Maramureș, Viorel Gruenwald - CEO AMI (Aviation Management International) și Sergio Alegre Calero - director general al Consiliului Aeroporturilor Regionale.

Moderatorul a adus în discuție faptul că experiența călătorului nu poate fi ignorată, în special siguranța pasagerilor, care actualmente nu mai e atât de prietenoasă pentru aceștia, având în vedere teribilul eveniment „9/11”.

„E o industrie cu multe reglemăntări care trebuie respectate. Digitalizarea a evoluat atât de mult încât ne ajută să luăm imediat anumite decizii, mai ales când vine vorba de normele de securitate. Cel mai bun mod de a realiza aceste proceduri de siguranță este să ai informații în avans, pentru a preveni, iar asta facem în aces sector. 11 septembrie 2001 ne-a arătat că avioanele pot fi utilizate pe post de arme sau tot felul alte planuri atomice pentru a bombarda orice clădire”, a spus Viorel Gruenwald - CEO AMI (Aviation Management International).

„9/11 ne-a învățat că trebuie să avem informații în avans”

Cel mai probabil îl cunoașteți pe Mohamed Atta (liderul atacurilor din 11 septembrie din 2001 - n. red.), a apărut luni la rând la știri. Acum, aviației e cea mai sigură din domeniu transportului. Avem un număr scăzut al victimelor. Este de datoria noastră să prevenim asemenea lucruri.

9/11 (atacurile teroriste - n. red.) ne-a învățat că trebuie să avem informații în avans pentru a preveni astfel de lucruri să se întâmple. Fiecare țară gândește diferit despre granițe. După ce s-a întâmplat evenimentul din 11 septembrie 2001, guvernul SUA a luat decizia ca niciun avion să nu intre în America fără ca informațiile să fie trimise în avans. Desigur că, mulți operatori aerieni și multe guverne ridică problema datelor cu caracter personal. Există multe aeroporturi/țări mici, care au probleme cu acest protocol sau nu au ajuns la o înțelegere cu guvernul american. Totuși, Europa este unită, iar statele de aici au o abordare comună.

Fiecare pasager dorește să zboare în maximă siguranță și se așteaptă de la toate guvernele și organizațiile să se ocupe de acest aspect. Este cel mai stresant moment pentru un pasager într-o călătorie, clipa când ajungi la punctele de securitate, când treci granița. Ei nu se tem de performanța avioanelor care sunt moderne. Au încredere și în piloți”, a mai spus spus Viorel Gruenwald.

Acesta a dat și exemple de atentate teroriste și modul în care s-a acționat. 

„Samuel J. Byck avea pusă o bombă într-un bagaj de mână în timpul unui zbor din 1974. De aceea suntem atât de atenți azi la bagaje. Ele trebuie să treacă deodată cu pasagerul. Există consecințe care rezultă din măsurile care sunt luate pentru a preveni incidente pentru că în ziua de azi, teroriștii sunt kamikaze, nu le pasă nici măcar de propria viață. Avem un incident asemănător cu Richard, o persoană care avea o bombă ascunsă în pantofi. Avea rezervat un loc aproape de ușa avionului pentru ca detonarea să aibă un impact cât mai mare. Cu noroc, unul din pasageri ș-a dat seama și l-a oprit. Însă rolul specific (a lui Richard - n. red.) a fost de a detona explozibilul doar în momentul în care avionul ar fi ajuns pe teritoriul american. Fiecare incident e diferit. Este mai dificil să interceptezi asfel de persoane, deoarece nimeni nu arată precum un terorist. Avem și cazul acestei femei (Muriel Degauque - n. red. - fotografie titlu), a conchis Viorel Gruenwald, CEO AMI (Aviation Management International).

Comenteaza