Protecţia Consumatorului: promoţii amendate la Kaufland
- Scris de Florentina Tatar
- 22 Apr 2011, 00:34
- Eveniment
- Ascultă știrea

Reduceri insuficient explicate, raportări la altă cantitate de produs decât cea de pe raft sau texte ilizibile pe sticle de detergenţi sunt câteva motive pentru care unitatea urmează să fie amendată.
"În apropierea sărbătorilor pascale efectuăm controale mult mai dese în hipermarketuri şi supermarketuri. Din păcate, genul acesta de promoţii pe care îl practică magazinele, de ultim moment şi în ultimele zile, lasă un gust amar foarte multor consumatori şi clienţi ai acestor magazine. Ei nu înţeleg la ce se fac promoţii, ce preţuri se practică, pentru ce este discountul sau promoţiile de genul 1 plus 1", a declarat Mircea Radu (foto), directorul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consuma-torilor Cluj. Consumatorii sunt amăgiţi de procentele mari afişate ca reducere şi li se pare avantajos. "Sunt convins că marea lor parte nu îşi dau seama, nu calculează dacă într-adevăr acele reduceri sunt aplicate sau nu", a spus oficialul clujean.
La un control aplicat la rafturi, şeful comisariatului a descoperit numeroase produse, din gama de curăţenie mai ales, fără date care să ne demonstreze dacă prezintă o campanie corectă. "Cu stupoare, reprezentantul acestui magazin a recunoscut faptul că da, cunoaşte metoda promoţiilor, însă nu o poate aplica din cauză că acel departament de achiziţii este la Bucureşti, că ei au obligaţia doar de a pune pe raft. Mie mi se pare un lucru total nelalocul lui şi complet nelegal faptul că îşi asumă o răspundere, o aplică cu bună ştiinţă şi totuşi nu iau nici o măsură", a apreciat Mircea Radu. Despre amenda aplicată în urma acestui control, şeful de la CJPC a precizat că va fi cea maximă, de 20.000 de lei. "În cazul în care, după o anumită perioadă, constatăm că nu s-a luat măsura recomandată de noi, vom aplica o sancţiune de 60.000 de lei", a atenţionat acesta. Oficialii Kaufland Cluj au refuzat să comenteze rezultatele acestui control, iar cei de la Bucureşti nu au putut fi contactaţi.
Urmează cursuri pentru marii operatori
Mircea Radu a mai anunţat cu acelaşi prilej că "vom organiza o consiliere cu absolut toţi operatorii mari care exercită activităţi comerciale, hipermarketuri şi supermarketuri, la care vom invita şi suporturile media pentru a vedea modul în care fiecare înţelege să aplice legile în vigoare". "Sunt legi bune, le putem aplica. E vorba de practici comerciale incorecte, iar sancţiunile sunt maxime", a adăugat directorul CJPC Cluj.