Update Revoltă în Platinia. Insolvența mânie angajații

Revoltă în Platinia. Insolvența mânie angajații
Restaurantul cu specific italian din Platinia se adresează unei clientele premium | Foto: Amagusto

Angajați ai restaurantelor Amagusto Cucina Italiana și Sakura, situate în noul complex comercial Platinia din Cluj, avertizează că proprietarii au băgat firma în insolvență și nu le-au mai plătit drepturile salariale, însă acum apelează la noi recrutări.

“Vreau să vă avertizez în legătură cu oferta de muncă a celor de la Platinia. Au băgat firma în insolvență cu zâmbetul pe buze, fără să se gândească că mai sunt niște angajați care trebuie plătiți. Este vorba de restaurantele Amagusto și Sakura din Platinia.

Acum nu mai au nicio explicație plauzibilă la întrebarea “când ne primim banii?” Pentru astfel de oameni nu merită să muncim și să rămânem cu ochii în soare. Noi, sincer, nu avem speranța că o să ne recuperăm banii munciți, dar prin această postare vreau să trag un semnal de alarmă... cel puțin să nu mai pățiți la fel!”, relatează o fostă angajată, în rețeaua de socializare Facebook.

Prima fază a complexului Platinia, cea constând în apartamente și galerie comercială - care cuprinde patru restaurante, cele două enumerate fiind cu specific italian și asiatic - a fost dată inaugurată în primăvara lui 2017. Investiția în hotelul cu 121 de apartamente de la fosta fabrică de bere Ursus se ridică la 20 de milioane de euro, iar cea în întregul complex, la 40 de milioane, a anunțat dezvoltatorul Vasile Pușcaș. 

Proiectul a fost dezvoltat pe un teren de 13.000 mp, suprafața construită însumând 55.000 mp. Primele două proiecte dezvoltate sub brandul Platinia, Platinia Lounge Residence și Platinia Elite Residence sunt tot ansambluri cu funcțiuni mixte (apartamente, spații de birouri și comerciale.

Insolvență la cerere

Tribunalul Specializat Cluj a decis, în 8 iunie, deschiderea procedurii generale a insolvenței, la cererea formulată de debitoarea Food Hub (ce operează Amagusto) “care a arărat că este în imposibilitatea de a achita datoriile exigibile raportat la fondurile bănești de care dispune”.

Ca administrator judiciar provizoriu a fost desemnată societatea Hodoș Business Recovery (HBR) Tîrgu-Mureș, reprezentată de practicianul în insolvență Attila Kis, contra unui onorariu lunar de 1.000 de lei, la care se va adăuga un onorariu de succes de 5% din sumele recuperate, plafonat la suma de 4.000 de lei. Prima ședință a adunării creditorilor va vea loc în 15 august, conform documentelor de pe Termene.ro.

Potrivit informațiilor prezentate în balanța de verificare din aprilie, societatea deținea bunuri imobile cu o valoare contabilă de 90.931 lei și un capital social de 200 de lei. Bilanțul financiar-contabil al societății înființate în februarie 2017 indica anul trecut o cifră de afaceri de 364.683 de lei și o pierdere netă de 451.189 de lei.

Obligațiile la Agenția Națională de Administrare Fiscală erau de 210.290 de lei, majoritatea la asigurările sociale (101.509 lei), dar și la bugetul de stat (66.840 lei), sănătate (40.903 lei), șomaj (1.038 lei). Firma figura cu 23 de angajați. Ca asociați ai societății cu obiect principal de activitate restaurante figurau Emil Cosmin Sîndean (50%) și Sandor Mihaly Szabolcs (50%), primul fiind administrator anterior deschiderii procedurii insolvenței.

Administratorul judiciar: creanțele salariaților vor fi trecute în tabelul preliminar

"Prin încheierea nr. 984/05.06.2018 pronunțată de Tribunalul Specializat Cluj în dosarul nr. 530/1285/2018 s-a admis cererea formulată de societatea Food Hub SRL și a fost deschisă procedura generală a insolvenței față de aceasta. De asemenea, societatea noastră a fost desemnată în calitate de administrator judiciar. Într-adevăr, potrivit documentelor depuse la dosar odată cu cererea de deschidere a procedurii generale a insolvenței, în evidențele contabile figurează anumite datorii și față de salariații societății.

Potrivit prevederilor art. 102 alin. (1) din legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, creanțele salariaților urmează a fi înscrise în tabelul preliminar de către administratorul judiciar, în baza evidențelor contabile, fără ca salariații să fie nevoiți să formuleze cereri de admitere a creanțelor în acest sens. Potrivit hotărârii de deschidere a procedurii, termenul pentru întocmirea și publicarea tabelului preliminar al creanțelor este stabilit pentru data de 13.08.2018.

Creanțele salariale urmează a fi înscrise în tabelul preliminar, în conformitate cu evidențele contabile ale societății. Aceste sume vor putea fi achitate potrivit prevederilor legii nr. 85/2014, potrivit programului de plată a creanțelor dacă societatea va fi supusă reorganizării judiciare sau în faliment, prin lichidarea activelor care se vor identifica în averea societății. Administratorul judiciar lucrează la întocmirea raportului privind cauzele și împrejurările apariției stării de insolvență", a transmis Attila Kis, practician în insolvență la HBR.

Comenteaza