Someș Delivery lua în considerare zona Podului Porțelanului, dar a găsit îndiguiri, defrișări și cimentări

Someș Delivery lua în considerare zona Podului Porțelanului, dar a găsit îndiguiri, defrișări și cimentări

Weekendul Someș Delivery de anul acesta trebuia să aibă loc pe alt segment al râului Someș, în zona Podului Porțelanului, dar în cele din urmă a fost aleasă zona din capătul cartierului Grigorescu. La o vizită ulterioară, în octombrie, echipa festivalului a descoperit o situație îngrijorătoare. 

"În randările făcute publice de Primăria Cluj-Napoca, în 9 aprilie, se poate observa că pe ambele maluri există spațiu verde și un număr mare de copaci, în concordanță cu starea inițială a zonei. La o vizită realizată de noi pe șantier, în 6 octombrie, am constatat că ambele maluri, atât în stânga și dreapta podului au fost îndiguite/ cimentate, iar copacii au fost tăiați, așa cum se vede și în fotografia de mai jos.

Considerăm că lucrările de îndiguire a malurilor, în completarea lucrărilor de reabilitare a Podului Porțelanului dăunează atât ecosistemului natural al Someșului, cât și calității vieții locuitorilor din apropiere.

Îndiguirea malurilor a necesitat defrișarea copacilor din aria vizată și cimentarea permanentă a zonei, lucru care nu va permite regenerarea zonei verzi, prin urmare diminuarea spațiului verde pe cap de locuitor", transmite echipa Someș Delivery.

Aceasta subliniază că orice proiect care ar putea duce la afectarea zonelor verzi din Cluj-Napoca, atât pe uscat, cât și în preajma apelor, are nevoie de consultarea în prealabil a specialiștilor: urbaniști, arhitecți, peisagiști, specialiști pe mediu și biodiversitate, asociațiile care activează în zona mediului natural din oraș,a administrațiilor responsabile, a clujenilor și a locuitorilor din zonele de intervenție".

Mai multe întrebări pe această temă au fost trimise la registratura primăriei.

Podul Porțelanului

Lucrările la pod au început în aprilie și trebuie terminate în 12 luni. Se va construi un pod nou de 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m. Zidurile întoarse ale culeelor (infrastructura de la capătul podului ce preia sarcinile transmise de suprastructură, n. red.) vor avea 4,2 m.

Podul va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m. Reabilitarea podului existent şi realizarea unuia nou au fost estimate la 5,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane reprezintă costurile lucrărilor de construcţie-montaj.

Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering. Licitația pentru execuție a fost adjudecată de firma Diferit. Este aceeași firmă care a construit Podul Traian şi care modernizează Nodul N, de la ieşire spre comuna Floreşti. 

Comenteaza