Sorin Bota avertizează: „Plătiţi datoriile către Bechtel!”

Sorin Bota avertizează: „Plătiţi datoriile către Bechtel!”
Şeful departamentului transporturi al PSD, senatorul Sorin Bota, somează Ministerul Transporturilor să achite datoriile către constructorul autostrăzii Transilvania, pentru a nu plăti penalităţi. Reacţia fostului secretar de stat de la Transporturi succede anunţului ministrului Anca Boagiu, potrivit căruia, cel puţin până în iunie nu sunt bani pentru autostradă.
Bota o acuză pe Boagiu de minciună. „Departamentul de Transporturi şi Infrastructură al PSD consideră că declaraţia făcută de către doamna ministru Anca Boagiu, referitoare la lipsa banilor pentru continuarea lucrărilor la autostrada Transilvania, reprezintă prima mare minciună de la instalarea acesteia în funcţie. Din păcate, se pare că doamna ministru a fost prinsă în cleştele intereselor din jurul ministerului şi a pierdut raţionamentul privind managementul financiar al proiectelor. În bugetul de stat există suma necesară pentru acoperirea datoriilor către compania Bechtel, sumă care este prevazută a se plăti în acest an şi nu «din vara acestui an»”, susţine Bota. El aminteşte faptul că, întârziind plata datoriilor către constructorul autostrăzii, statul este pasibil de penalităţi. „Probabil că guvernul actual înţelege că a plăti cu întârziere un constructor înseamnă o mare afacere pentru trezoreria naţională, însă, din păcate, nu va fi decât o mare cheltuială suplimentară. Astfel, considerăm că doamna ministru trebuie să achite de îndată datoriile şi să vină cu o soluţie în ceea ce priveşte modul de continuare a acestui proiect compromis de predecesorii dânsei, colegii de partid, Dobre şi Berceanu”, a afirmat Bota.

Amintim că, în urmă cu câteva zile, Ministrul Transporturilor anunţase că, cel puţin până în iunie, la rectificarea bugetară, nu există nici un leu în buget pentru autostrada Transilvania, la care nu se va mai lucra nimic până atunci. Tot atunci, Bota prezentase o soluţie de depăşire a actualului blocaj şi chiar de grăbire a finalizării întregii autostrăzi. El propunea limitarea contractului cu Bechtel la construirea doar a numărului de kilometri de autostradă posibil a fi construiţi din suma iniţială a contractului plus o majorare de 50%, limita maximă admisă de legea achiziţiilor publice, urmând ca pentru restul autostrăzi să se facă licitaţie şi să fie construită pe un alt contract, eventual în parteneriat public-privat. Bota aprecia că, prin această procedură, s-ar stopa creşterile necontrolate ale costului autostrăzii, contractul cu Bechtel ar fi pus în acord cu legislaţia în vigoare, iar autostrada ar putea fi finalizată mai repede, lucrându-se în paralel pe tronsonul alocat Bechtel şi pe cel care ar urma să fie licitat.

Comenteaza