Foto Spectaculos! "Monstrul" de 600 tone se pregăteşte de instalarea grinzilor peste Someş

Spectaculos! "Monstrul" de 600 tone se pregăteşte de instalarea grinzilor peste Someş
Spectaculos! "Monstrul" de 600 tone se pregăteşe de instalarea grinzilor peste Someş
Spectaculos! "Monstrul" de 600 tone se pregăteşe de instalarea grinzilor peste Someş
Spectaculos! "Monstrul" de 600 tone se pregăteşe de instalarea grinzilor peste Someş
Spectaculos! "Monstrul" de 600 tone se pregăteşe de instalarea grinzilor peste Someş
Spectaculos! "Monstrul" de 600 tone se pregăteşe de instalarea grinzilor peste Someş
Spectaculos! "Monstrul" de 600 tone se pregăteşe de instalarea grinzilor peste Someş
Spectaculos! "Monstrul" de 600 tone se pregăteşe de instalarea grinzilor peste Someş
Spectaculos! "Monstrul" de 600 tone se pregăteşe de instalarea grinzilor peste Someş
Spectaculos! "Monstrul" de 600 tone se pregăteşe de instalarea grinzilor peste Someş
Spectaculos! "Monstrul" de 600 tone se pregăteşe de instalarea grinzilor peste Someş

Constructorii se pregătesc să instaleze primele grinzi pe podul Gilău peste Someșul Mic, ciotul din Autostrada A3 care va conecta cei 8,7 km ai tronsonului Gilău-Nădășelu de restul autostrăzii spre Câmpia Turzii.

"Macaraua Liebherr LR1600/2 care poate ridica sarcini de până la 600 tone, poreclită "Monstrul", este pregătită pentru ridicarea grinzilor. Sâmbătă, 19.05.2018, s-au desfășurat mai multe acțiuni premergătoare operațiunilor propriu-zise de instalare care vor începe mâine și vor dura în jur de 30 de zile. Grinda transportată ieri a avut 147 tone fără predale (cu acestea se estimează că ar avea 165 t)", transmit reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura. 

Istoria acestui pod peste Someş este veche. El a fost inclus iniţial în lotul de autostradă pe care trebuia să îl facă Bechtel. Compania americană a început lucrul la pod, dar nu l-a terminat. În 2013 a fost reziliat contractul pe care Bechtel îl avea cu statul român.

Atunci când s-au licitat cei 8,7 km de autostradă dintre Gilău şi Nădăşel, în 2011, nu a fost cuprins şi acest pod în lucrare, pentru că la acel moment era în lucru la Bechtel, rezilierea contractului cu firma americană fiind făcută după finalizarea licitaţiei pentru tronsonul Gilău - Nădăşel.

În 2014 a mai fost o tentativă de realizare a acestui pod, dar ea a eşuat. Atunci a fost licitată proiectarea și execuția podului, care a fost, anulată însă pe motiv că ofertele ar fi fost neconforme. În 2015, s-a decis din nou scoaterea la licitație, doar pentru lucrările de execuție.

În 2017, şapte firme şi consorţii au depus oferte pentru finalizarea acestui pod. Două dintre asocieri conţin societăţi clujene: Nord Conforest, a fraţilor Ioan şi Dorin Aşchilean, şi Construcţii Napoca, a lui Ioan Bene. Licitaţia a fost câştigată însă de constructorul italian Tirrena Scavi.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat. Tronsul a fost finalizat în 2017. 

Comenteaza