Spitalul Judeţean s-a informatizat. Dotările pot salva vieţi

Spitalul Judeţean s-a informatizat. Dotările pot salva vieţi
116 calculatoare, severe, aplicaţii, instalaţii de aer condiţionat şi echipamente de reţea asigură la Spitalul Judeţean de Urgenţă Cluj condiţii mai bune de tratament.

Reţete electronice, rezultate medicale emise rapid şi înregistrarea tututor datelor medicale ale bolnavilor într-un sistem informatic eficient sunt câteva din avantajele de care se bucură de acum pacienţii instituţiei.

Timpul în care medicii află rezultatele unor analize se va scurta chiar şi cu câteva ore datorită informatizării sistemului. „În activitatea noastră contează şi timpul în care personalul medical ne aduce hârtiile cu rezultatele de la laborator. Cu siguranţă faptul că de acum medicul le accesează pe calculator în timp real va salva nişte vieţi", a precizat Cristiana Ciortea, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Cluj. Fiecare pacient care se prezintă în cadrul instituţiei va avea un cont în care i se vor înregistra simptomele, rezultalele analizelor, tratamentul urmat şi observaţiile medicale, astfel că personalul medical va putea accesa aceste date când acesta mai are nevoie de serviciile SCJU. „Pe viitor, sistemul va putea fi accesat şi din afara unităţii, de către alţi medici sau chiar de pacienţi, însă în limita unor reguli profesionale şi de confidenţialitate care urmează să fie stabilite", a precizat Romulus David, de la Net Brinel, una din firmele care au pus la punct proiectul.

Sistemul a costat aproximativ 5 milioane de lei, din fonduri europene şi a fost implementat în toate structurile instituţiei, de la unitatea de primire a urgenţelor la secţiile unde se fac internări şi până la birourile administrative. Pentru personalul medical noul sistem înseamnă mai puţină birocraţie. „Se poate spune cu certitudine că ne vom putea dedica mult mai mult actului medical în sine", a apreciat medicul Anca Cervizan, fost director medical al SCJU. Informaţiile despre pacienţi le sunt accesibile medicilor şi personalului medical în funcţie de competenţele acestora. Au fost instruiţi să folosească sistemul peste 122 de angajaţi ai instituţiei.

Proiectul „Realizarea şi implementarea unui sistem spitalicesc informatic şi informaţional integrat - SP. @LL"este cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională în cadrul Programul Operaţional Sectorial "Creşterea Competitivităţii Economice ". Durata lui este de 24 de luni, mai exact între 29 iulie 2010 şi 28 iulie 2012. Între obiectivele proiectului se mai numără o mai bună comunicare cu pacienţii, oferindu-le posibilitatea de programare şi obţinere de informaţii online, obţinerea de rapoarte administrative, medicale şi financiare complexe sau indetificarea cu mai multă acurateţe a unor potenţiale deficienţe administrative sau medicale.

SCJU Cluj este unul dintre cele mai mari unităţi sanitare din România. Mai exact, există 1.777 de paturi, peste 3.000 de angajaţi şi funcţionează în regim pavilionar, în peste 33 de clădiri distincte.

 

 

Comenteaza