Start HerbstFest 2024 - Festivalul de Toamnă al Economiei Germane! Ce poți face la Oktoberfest de Cluj
- Scris de Ziua de Cluj
- 03 Oct 2024, 16:49
- Eveniment
- Ascultă știrea
Evenimentul are loc la Cluj-Napoca între 3 și 6 octombrie. Organizatorii le-au pregătit clujenilor o mulțime de surprize.
Herbstfest - Festivalul de Toamnă al Economiei Germane 2024 a început astăzi la Cluj-Napoca, chiar de Ziua Națională a Germaniei. „Oktoberfest” de Cluj vine cu dezbateri, activități culturale și distractive pentru întreaga familie, dar și surprize gastronomice.
Debutul ediției 2024 a Herbstfest a fost marcată de o conferință de presă la care au participat Florin Sabou, președintele DWNT - Clubul Oamenilor de Afaceri de Limba Germană din Transilvania de Nord, organizatorul evenimentului, Erika Varga, vicepreședinte DWNT, Iulia Negrea, administrator DWNT, și reprezentanți ai partenerilor: Maria Metz - CEO NTT DATA Romania și Stefan Balster - Managing Director E.ON Business Services Cluj.
Au fost oferite detalii despre activitățile din cadrul festivalului, extrem de variate și pentru toate vârstele, de la spectacole culturale și concerte la expoziții interactive și activități recreative, toate menite să celebreze relațiile economice, academice, culturale și comunitare româno-germane. Toate acestea pot fi descoperite în cele patru zile de festival, în perimetrul Pieței Unirii, acolo unde se vor desfășura majoritatea activităților.
Florin Sabou (foto sus), președintele DWNT, a vorbit despre cele două dezbateri care vor avea loc vineri în cadrul Herbstfest.
„Evenimentul în sine este o inițiativă a companiilor germane sau româno-germane, cele care își desfășoară activitatea în zona noastră. Nu există vreun interes ascuns, de piață. Este efectiv o inițiativă a comunității noastre spre publicul larg, de a trece dincolo de business. Dezbaterile temetice le organizăm împreună cu UBB, în Aula Magna, unde avem diferiți invitați pe două teme principale, teme care impactează direct calitatea economiei noastre și a problemelor pe care le întâmpină companiile zi de zi.
Pe tema de economie avem o dezbatere („România - Cum devenim o economie și industrie de export?", vineri, ora 14.00 - n. red.) unde vom analiza și vom discuta împreună cum îmbunătățim calitatea companiilor din regiune și a exportului, deoarece este necesar țării pentru performanțe economice mai bune. În aceeași direcție a competențelor superioare și aprofundate merge și a doua dezbatere, cea despre „Învățământul dual academic - motor de creștere în economie" (vineri, ora 15.30 - n. red.). De anul acesta se va implementa învățământul dual academic, un mix în care studenții vor urma un curriculum de studiu însoțiți de practica în companiile care vor deveni partenere pentru universități”, a declarat Florin Sabou, președintele DWNT.
Iulia Negrea (foto sus), administratorul DWNT, a explicat despre conceptul ediției 2024 a Herbstfest.
„Suntem la a șaptea ediție. A trebuit să luăm și puțină pauză deoarece am avut și pandemie. A durat până ne-am organizat, dar am făcut-o în stil nemțesc. Multă lume numește festivalul «Oktoberfest», noi îl numim Herbstfest, un festival de toamnă, și nu este tipicul celui de la München, deoarece conține patru laturi importante. A nu se confunda doar cu un festival de bere și de mâncare cu specific german, dorim să mergem puțin mai departe. Am hotărât să punem o imagine nouă pentru literele DWNT (Deutschsprachiger Wirtschaftsklub Nordtransilvanien - n.red.) și am tradus cele patru litere în limba română. D vine de la Dezbateri; W de la Weekend de distracție bavareză; N de la Networking și activități; T - Tehnologie și expoziții”, a declarat Iulia Negrea.
De la precedentele ediții, festivalul s-a extins. Dacă anii trecuți totul se întâmpla în Piața Unirii din Cluj, acum Herbstfest se desfășoară și în alte locații din oraș, precum Universitatea Babeș-Bolyai (UBB), unde vor avea loc vineri două dezbateri tematice, și pe strada Episcop Ioan Bob nr. 12, unde sunt programate workshopuri.
Organizatorii s-au pregătit și în caz de vreme rea. A fost amplasat un cort de mari dimensiuni în Piața Uniirii, care să-i ferească pe participanți de ploaie.
Erika Varga (foto sus), vicepreședinte DWNT, a oferit detalii despre programul Herbstfest 2024.
„Pe lângă partea de bautură, mâncare și dezbateri, noi am încercat să diversificăm programul astfel încât să acoperim mai multe categorii de vârstă, diferite interese, fie culturale sau economice. Pentru cei mici avem activități interactive și educaționale. Roboței, subiecte pe zona digitală, sesiuni de inițiere în limba germană. Avem și cinema. Filmele vor fi în limba germană cu subtitrare în limba engleză. Nu lipsește nici distracția pe roți. Putem să testăm mașini și biciclete electrice. Pe lângă asta, va fi și un concert seara, ansambluri de dansuri săsești”, a spus Erika Varga.
Adulții vor putea să testeze biciclete electrice, mașini electrice sau să facă ture cu beer bike, o bicicletă de 14 persoane care, pe lângă faptul că te plimbă prin oraș, îți dă și posibilitatea să savurezi berea germană în cele 45 de minute ale călătoriei.
NTT Data România, partener al evenimentului, a fost reprezentată de CEO-ul Maria Metz.
„Noi am început ca o companie cu rădăcini germane. Avem aproape 25 de ani de când suntem la Cluj, iar primii clienți au fost din piața germană. O foarte lungă perioadă de timp am fost cunoscuți drept compania de IT vorbitoare de germană. Am învățat foarte mult de la ei. De data aceasta, în cadrul festivalului promovăm un proiect de suflet, dedicat special copiilor. Se numește «Jungla Digitală». Câștigăm ca părinți dacă le lăsăm un discernământ sănătos. Îi învățăm pe copii despre pericolele internetului precum cyberbullying și cum pot să se protejeze. Aceasta este contribuția noastră la ediția actuală”, a declarat Maria Metz.
Stefan Balster, Managing Director E.ON Business Services Cluj, partener al Herbstfest 2024, a vorbit despre motivul pentru care compania susține evenimentul.
„Ne dorim foarte multă să contribuim la Herbstfest pentru că această combinație de cultură germano-română e o parte a poveștii noastre. Practic, e natural să fim alături. Aceste două culturi se adună laolaltă. Creierul meu e german, iar inima română. Secretul companiei noastre este că am reușit să unim atât de bine aceste două culturi. De asemenea, ne bucurăm că reușim să contribuim la dezbateri importante despre educație și economie”, a spus Stefan Balster.
Despre HERBSTFEST
Festivalul de Toamnă al Economiei Germane - HERBSTFEST ajunge, în 2024, la cea de-a 7-a ediție. Evenimentul a fost organizat între anii 2012 și 2017, iar acum revine, cu scopul de a celebra legătura dintre cultura germană și economie, în Cluj-Napoca. După o pauză de câțiva ani, revenim cu scopul de a continua tradițiile de succes și de a întări relațiile dintre regiunea Nord-Transilvania și Germania.
Despre DWNT
Clubul de Afaceri al Transilvaniei de Nord de limbă germană, înființat în 2011 și cu sediul la Cluj-Napoca, este un forum pentru companii din Germania, Austria, Elveția și România, în care oamenii de afaceri de limbă germană fac schimb de idei la întâlniri, evenimente și seminarii sau când organizarea de activităţi de agrement în comun poate. Pe lângă economie, alte domenii precum cultura, diplomația și educația sunt, de asemenea, de interes pentru DWNT.
PARTENERI
Platinum partener: PENNY
Gold partener: NTT Data, E.ON, MHP - a Porsche Company, Neotronik, BOSCH
Silver partener: RMB Inter Auto, Parapet
Bronze partener: Eckerle, Cadran Technologies, TPA, Wörwag Pharma, Miele, Kuiba, BCR, Siegel, BKS Ingenieure, Heco Schrauben, KUKA, Nox ApartHotel, Arovit, EXL, Schwaben Bräu, DAS
Parteneri media: Radio Cluj, Via Cluj TV, Media 9, Cluj Live, Pagina de Transilvania, Ziarul Clujean, Romania Pozitiva, Cluj24, Info Huedin, Evenimentar, I Like Cluj, Cluj4Ever, Cluj.com, Profit.ro, Ziua de Cluj, PrimaTV, Servus Cluj, Prima News, TVR Cluj.
Eveniment realizat cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, UBB, Universitatea Babeș-Bolyai