Străzile scumpe ale Clujului comercial
- Scris de Kristina Restea
- 30 Apr 2013, 01:25
- Eveniment
- Ascultă știrea

Ultracentral, preţurile cu care sunt scoase spaţiile pe piaţă ajung la 30-40 euro/mp la Cluj, potrivit agenţiilor imobiliare locale, dar în zona adiacentă unităţile pot fi închiriate mult mai ieftin.
„În Cluj-Napoca, în zona Republicii, un magazin de 45 mp poate fi închiriat cu puţin peste 12 euro/mp, adică aproape 550 de euro pe lună. Proprietatea face parte dintr-o vilă. După capitală, pe al doilea loc în topul oraşelor cu cele mai mari chirii practicate în zonele centrale se situează Timişoara. Aici, preţurile cerute de proprietari pornesc de la 18-20 euro/mp. Constanţa se situează pe ultimul loc în rândul oraşelor analizate la capitolul cele mai mari chirii. În oraşul de la malul mării, un spaţiu de 140 mp, situat în apropiere de Bulevardul Tomis, poate fi închiriat cu 7,5 euro/mp", arată un studiu al portalului SpatiiComerciale.ro, pe baza anunţurilor din baza proprie de date.
Capitala se detaşează clar de oricare alt oraş din ţară: în zona centrală a Bucureştiului, spaţii comerciale situate pe străzi secundare pot fi închiriate şi cu 20 euro/mp lunar, însă pe marile artere comerciale preţurile pornesc de la 50 euro/mp/lună. „Mai mult decât orice alt sector al pieţei imobiliare, segmentul spaţiilor comerciale este deosebit de susceptibil la factorul localizare, ca urmare a dependenţei vânzărilor de traficul pietonal. Astfel, deşi situate teoretic în aceeaşi zonă, două proprietăţi pot avea preţuri extrem de diferite, în funcţie chiar de pe ce parte exactă a străzii sunt amplasate", spun reprezentanţii SpatiiComerciale.ro.
În Cluj, cele mai căutate şi mai scumpe spaţii sunt cele situate în zona centrală, de-a lungul arterelor majore de trafic ori în zonele studenţeşti consacrate. „Nu există o stradă care să fie catalogată ca fiind cea mai scumpă. Vorbim de zone: Piaţa Mărăşti, Fabricii, Calea Floreşti, Eroilor, Memorandumului, Piaţa Muzeului, Regele Ferdinand, Hasdeu şi Piezişă. Preţurile spaţiilor din aceste zone variază de la 20 la 50 euro/mp şi diferă în funcţie de suprafaţă, poziţionare, expunere şi vad", spune Paul Maluczan, consilier la agenţia Blitz Imobiliare. După ce deschiderea mallurilor şi criza economică au alungat multe afaceri din centru, care a primit totuşi operatori noi, jucătorii din piaţă se aşteptă la fluctuaţii de chiriaşi pentru spaţiile comerciale. „Există clienţi noi care se vor instala în centru. Aceştia vin atât din domeniul de alimentaţie publică, cât şi din sectorul comercial. Rulajul este unul continuu la spaţiile comerciale", a completat Maluczan.
Există şi operatori care mizează pe locaţii centrale, deşi oraşul nu are o zonă comercială stradală consacrată, populată şi populară pentru retaileri. „Am decis să alegem o locaţie emblematică pentru acest oraş, care beneficiază de o maximă vizibilitate atât pentru clujeni, cât şi pentru oamenii care vizitează oraşul. Dispunerea şi suprafaţa vitrată de care beneficiază magazinul ne permite să punem foarte bine în valoare produsele. În plus, în perioada următoare, Clujul ar trebui să dezvolte o zonă comercială şi în centru, cum s-a întâmplat în toate marile ţări europene. Acest lucru este influenţat de turism şi de brandurile care decid să deschidă magazine în zona centrală. Nu în ultimul rând, spaţiul ne-a cucerit prin povestea lui cu ancadramentele din secolele XVII-XIX şi frescele existente înăuntru", au transmis oficialii Chic Ville, unitate de retail de decoraţiuni şi mobilier deschisă în Piaţa Unirii.
Centru pustiit
La finalul anului trecut, retailerul de modă Bossini şi-a deschis un magazin în Sora Shopping Center (SSC), pustiit după deschiderea Polus Center şi Iulius Mall. „Am ales SSC pentru că este o zonă tranzitată de mii de clujeni zilnic, iar centrul oraşului ar trebui să fie punctul zero al retailului de haine al oricărui oraş", explicat reprezentanţii Bossini.