Studiu: Cât de sigură este călătoria cu avionul în contextul pandemiei

Studiu: Cât de sigură este călătoria cu avionul în contextul pandemiei

Producătorii de avioane nu trebuie să respecte, acum, nicio măsură de siguranţă privind combaterea răspândirii bolilor infecţioase. Două mari soluţii sunt studiate: modificarea sistemului de ventilaţie, respectiv folosirea razelor ultraviolete, însă implementarea acestora ar presupune investiţii uriaşe pentru industrie.

În 14 martie 1977, o femeie cu gripă a urcat la bordul unui 737 şi s-a îndreptat spre Kodiak, Alaska, împreună cu alţi 53 de pasageri şi echipajul. După ce a apărut o problemă la un motor, avionul a staţionat pe pistă cu uşile cabinei închise şi sistemul de ventilaţie oprit, timp de două ore. În trei zile, încă 38 de persoane erau bolnave. La mai bine de patru decenii după ce epidemiologii de stat şi federali au arătat cât de uşor se propagă virusurile de la o persoană la alta în avioane, noul coronavirus a decimat aviaţia globală. Deşi s-au înregistrat progrese semnificative începând cu anii '70, iar companiile aeriene au petrecut săptămâni întregi analizând siguranţa zborului, cabinele de pasageri reprezintă încă un pericol pentru răspândirea bolilor infecţioase, au spus specialiştii citaţi într-un articol publicat de Washington Post. Este o problemă de biologie, fizică şi proximitate, care implică fluxul de aer, suprafeţele murdare şi contactul cu ceilalţi călători.

Este posibil să apară descoperiri care să reducă substanţial acest risc, au spus cercetătorii. Razele ultraviolete care promit să distrugă viruşii fără să rănească oamenii sunt testate de cercetători ai Universităţii Columbia, care spun că acestea ar fi eficiente în cabine de avion, aeroporturi, spitale şi şcoli.

O lampă mică cu ultraviolete care promite să distrugă virusurile tuşite, fără să rănească oamenii, este testată de cercetătorii de la Universitatea Columbia. Ei spun că lămpile, care emit ceea ce se numeşte lumină ultravioletă, ar fi eficiente în spaţii restrânse precum cabinele de avion, precum şi în spaţiile publice mai mari precum aeroporturi, şcoli şi spitale. „Pe măsură ce coronavirusul s-a răspândit la nivel global, mesajul din industria companiilor aeriene către clienţi ar fi fost că avioanele sunt sigure şi că se iau măsuri de precauţie suplimentare. Dar ştiinţa din spatele calităţii aerului din cabină s-a pierdut în unele dintre mesaje”, relatează Washington Post.

La 1 aprilie, Academiile Naţionale de Ştiinţe, Inginerie şi Medicină au arătat dovezi conform cărora coronavirusul se poate răspândi prin aer prin „respiraţie normală”, nu doar prin picături de la tuse şi a citat studii de la Universitatea din Nebraska, care arată că virusul a fost detectat în aer mai departe de distanţa recomandată de 2 metri de persoanele bolnave. Ulterior, CDC a recomandat măşti „ori de câte ori oamenii se află într-un cadru comunitar”.

Citeşte mai mult pe: adevarul.ro

Comenteaza