Tarom începe un program de plecări voluntare, vizând o reducere cu 10% a personalului

Tarom începe un program de plecări voluntare, vizând o reducere cu 10% a personalului
Tarom va iniţia în martie un program de retragere voluntară a personalului, în baza planului de management propus de CA, care prevede reducerea cu 10% a personalului companiei de transport aerian până la finele anului.

"Începând din această lună se va implementa un program de retragere voluntară a personalului, care se va efectua conform unor măsurători şi în mod controlat. Acest program se va desfăşura pe toată durata anului 2013 şi va fi revizuit la sfârşitul anului pentru a vedea dacă este nevoie să fie prelungit şi în anul 2014. Obiectivul acestui plan este reducerea lunară a personalului astfel încât operaţiunile companiei să nu fie afectate sau întrerupte. Obiectivul este ca până la sfârşitul anului personalul companiei să fie redus cu 10%", se arată într-un comunicat al companiei.

Potrivit proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli propus pentru acest an, Tarom ar putea încheia 2013 cu 2.030 de angajaţi. Comparativ, bugetul din 2012 prevedea un număr de 2.196 de salariaţi la finele anului.

Directorul general executiv al Tarom, Christian Heinzmann, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, că în opinia sa şi raportat la nivelul actual al flotei, compania ar trebui să aibă în jur de 1.500 de angajaţi la nivelul anului 2015, când îşi propune să revină pe profit, conform planului de management.

Potrivit datelor furnizate joi de Tarom, compania a încheiat anul trecut cu o pierdere preliminară şi neauditată de 236 milioane lei. Planul de management, aprobat de CA la 11 martie, prevede pierderi de 143 milioane lei în acest an, de 18 milioane lei în 2014, urmând ca în 2015 şi 2016 compania să realizeze profit de 92 milioane lei, respectiv 173 milioane lei.

Compania îşi propune să crească cu câte 100.000 pe an numărul pasagerilor transportaţi, de la 2,3 milioane în acest an la 2,6 milioane în 2016. În acelaşi timp, gradul de încărcare al aeronavelor ar urma să urce de la 68% în acest an la 75% în 2016.

Potrivit planului de management, Tarom va introduce un sistem automat de gestionare a profitabilităţii rutelor şi va implementa un mecanism mai eficient de stabilire a preţurilor. Compania va pune accent pe vânzările online efectuate pe site-ul propriu, iar pentru impulsionarea vânzărilor prin agenţiile Tarom va fi introdusă o schemă unică a comisioanelor din vânzări, care va include recompense pentru depăşirea nivelului ţintit.

Flota Tarom cuprinde avioane cu diferite capacităţi, cu costuri mari de întreţinere şi operare, care nu permit alocarea capacităţilor în funcţie de cerinţele pieţei. Pentru armonizarea flotei va fi elaborată o documentaţie de licitaţie care va permite discuţii cu toţi marii producători de aeronave, iar decizia privind noul furnizor va fi luată în cel mai scurt timp posibil. Oricare dintre marii producători poate oferi o flotă care să genereze economii semnificative în costurile de operare şi de consum de combustibil în raport cu flota actuală a companiei.

Având în vedere volatilitatea leului faţă de monedele internaţionale, precum dolarul american şi euro, compania Tarom este expusă în mod considerabil la fluctuaţiile cursului de schimb valutar de pe piaţă, deoarece generează în mare parte venituri exprimate în lei sau euro, în timp ce o mare parte a costurilor este exprimată în dolari americani. În fiecare lună, Tarom are un excedent de euro şi un deficit de dolari americani. Pentru eliminarea pierderilor mari generate de această situaţie vor fi luate în cel mai scurt timp măsuri de acoperire a riscului, după evaluarea cerinţelor de flux de numerar în funcţie de monedă.

De asemenea, vor fi negociate noi poliţe de asigurare, îmbunătăţite, pentru aeronave, pentru a reduce costurile. Conducerea consideră că sunt posibile îmbunătăţiri ale costurilor atât cu poliţele de asigurare a aeronavelor, cât şi cu asigurările de beneficii ale angajaţilor.

O altă direcţie pentru eficientizarea activităţii este renegocierea contractelor cu furnizorii majori ai companiei. Conducerea companiei a obţinut deja discounturi de 5% până la 10% în cazul a 12 contracte, generând reduceri de costuri de aproximativ 1 milion de dolari anual.

Planul de management prevede şi introducerea unei noi politici de alimentare cu combustibil, care va avea ca efect reducerea costurilor şi realizarea de economii de 5 până la 10% pe an. Având în vedere că 30% din costurile operaţionale totale sunt reprezentate de cheltuielile cu combustibilul, trebuie introdusă o nouă metodă de înregistrare şi măsurare a combustibilului, care include acţiuni tehnice specifice ce au ca efect reducerea consumului.

 

Etichete
Comenteaza