Tragedie aviatică în opt minute
- Scris de Bianca Felseghi
- 03 Noi 2010, 01:27
- Eveniment
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
După o noapte de căutări, cutia neagră a avionului MiG 21 Lancer prăbuşit lângă Turda a fost găsită. Legiştii au identificat rămăşiţele pământeşti ale celor doi piloţi.
Fragmente umane carbonizate şi cutia neagră a aparatului de zbor prăbuşit în localitatea Călăraşi Gară la începutul acestei săptămâni au fost descoperite în perimetrul închis pentru analizarea cauzelor tragicului accident aviatic. Piloţii au decolat luni, la ora 13:06, şi s-au prăbuşit la ora 13:14.
Echipele de militari şi jandarmi au periat zona în cursul după-amiezii de luni, imediat după accident, dar şi în timpul nopţii, la lumina reflectoarelor. Munca lor s-a dovedit a fi sisifică, dat fiind faptul că fragmentele aeronavei arse s-au împrăştiat, în urma impactului cu solul şi a unei serii de deflagraţii succesive, pe sute de metri. Rămăşiţele celor doi piloţi au fost analizate la Institutul de Medicină Legală (IML) Cluj.
“Au fost aduse la IML Cluj resturile cadavrelor celor doi piloţi decedaţi în urma prăbuşirii avionului MiG. Se face constatarea medico-legală asupra cadavrelor. Concluziile expertizei vor fi înaintate Parchetului Militar Cluj”, a spus directorul IML Cluj, Marius Vartic. Prim-procurorul Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Cluj, Viorel Siserman, a precizat că identificarea cadavrelor s-a făcut cu greutate. “Au fost identificate cele două cadavre ale piloţilor. Identificarea s-a derulat foarte greu din cauza dispersiei foarte mari a accidentului şi s-a făcut, printre altele, pe baza unei verighete, a unui telefon mobil, a hainelor”, a afirmat Siserman.
“După recuperarea cutiei negre, prima noastră grijă a fost să recuperăm şi rămăşiţele pământeşti ale celor doi piloţi. În jurul orei 00:30, în noaptea de luni spre marţi, acestea au fost strânse în proporţie de 99%. S-a făcut identificarea şi, după modul de amplasare, se aflau într-o relativă separare şi aveau asupra lor obiecte personale, insigne, telefoane mobile”, a explicat procurorul de caz, locotenent colonel Liviu Lascu. La locul prăbuşirii s-au făcut măsurători, iar potrivit surselor din cadrul anchetatorilor, la locul impactului a rezultat un crater cu lungimea de patru-cinci metri, lăţimea de circa trei metri şi o adâncime de doi-trei metri. “În această după-amiază (ieri - n. red.) se analizează toate legăturile pe care aparatul de zbor le-a avut cu turnul de control, legalitatea zborului”, a declarat procurorul Lascu, aflat ieri la Baza Aeriană Luna, pentru audieri. Cutia neagră a avionului va fi analizată de specialiştii Ministerului Apărării Naţionale (MApN), care vor inventaria dialogurile dintre piloţi şi turnul de control al aerodromului Flotilei 71 Aeriene Câmpia Turzii, înainte de accident.
Un avion de tip MiG 21 Lancer s-a prăbuşit luni în apropiere de Turda, iar cei doi aviatori aflaţi la dubla comandă a aparatului de zbor şi-au pierdut viaţa. Cei doi piloţi, căpitan-comandorul Laurenţiu-Nicolae Chiriţă şi căpitan-comandorul Sorin-Traian Avram aveau o experienţă de peste 1.000 de ore zbor, fiecare. Zborul fatal a durat doar opt minute, spune locotenent colonelul Lascu, de la 13:06 la 13:14, iar scopul lui era evaluarea condiţiilor meteo în vederea efectuării unor zboruri de instrucţie. MApN a sistat până la definitivarea anchetei orice zbor pe MiG, iar cei doi piloţi urmează să fie înmormântaţi cu onoruri militare.
MiG-urile, relicve zburătoare
În 2013 flota militară de vânătoare a României va ieşi din uz din cauza vechimii aparatelor de zbor MiG 21 Lancer şi a lipsei lor de performanţă, luând în considerare cerinţele în domeniu la nivel internaţional.
Echipele de militari şi jandarmi au periat zona în cursul după-amiezii de luni, imediat după accident, dar şi în timpul nopţii, la lumina reflectoarelor. Munca lor s-a dovedit a fi sisifică, dat fiind faptul că fragmentele aeronavei arse s-au împrăştiat, în urma impactului cu solul şi a unei serii de deflagraţii succesive, pe sute de metri. Rămăşiţele celor doi piloţi au fost analizate la Institutul de Medicină Legală (IML) Cluj.
“Au fost aduse la IML Cluj resturile cadavrelor celor doi piloţi decedaţi în urma prăbuşirii avionului MiG. Se face constatarea medico-legală asupra cadavrelor. Concluziile expertizei vor fi înaintate Parchetului Militar Cluj”, a spus directorul IML Cluj, Marius Vartic. Prim-procurorul Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Cluj, Viorel Siserman, a precizat că identificarea cadavrelor s-a făcut cu greutate. “Au fost identificate cele două cadavre ale piloţilor. Identificarea s-a derulat foarte greu din cauza dispersiei foarte mari a accidentului şi s-a făcut, printre altele, pe baza unei verighete, a unui telefon mobil, a hainelor”, a afirmat Siserman.
“După recuperarea cutiei negre, prima noastră grijă a fost să recuperăm şi rămăşiţele pământeşti ale celor doi piloţi. În jurul orei 00:30, în noaptea de luni spre marţi, acestea au fost strânse în proporţie de 99%. S-a făcut identificarea şi, după modul de amplasare, se aflau într-o relativă separare şi aveau asupra lor obiecte personale, insigne, telefoane mobile”, a explicat procurorul de caz, locotenent colonel Liviu Lascu. La locul prăbuşirii s-au făcut măsurători, iar potrivit surselor din cadrul anchetatorilor, la locul impactului a rezultat un crater cu lungimea de patru-cinci metri, lăţimea de circa trei metri şi o adâncime de doi-trei metri. “În această după-amiază (ieri - n. red.) se analizează toate legăturile pe care aparatul de zbor le-a avut cu turnul de control, legalitatea zborului”, a declarat procurorul Lascu, aflat ieri la Baza Aeriană Luna, pentru audieri. Cutia neagră a avionului va fi analizată de specialiştii Ministerului Apărării Naţionale (MApN), care vor inventaria dialogurile dintre piloţi şi turnul de control al aerodromului Flotilei 71 Aeriene Câmpia Turzii, înainte de accident.
Un avion de tip MiG 21 Lancer s-a prăbuşit luni în apropiere de Turda, iar cei doi aviatori aflaţi la dubla comandă a aparatului de zbor şi-au pierdut viaţa. Cei doi piloţi, căpitan-comandorul Laurenţiu-Nicolae Chiriţă şi căpitan-comandorul Sorin-Traian Avram aveau o experienţă de peste 1.000 de ore zbor, fiecare. Zborul fatal a durat doar opt minute, spune locotenent colonelul Lascu, de la 13:06 la 13:14, iar scopul lui era evaluarea condiţiilor meteo în vederea efectuării unor zboruri de instrucţie. MApN a sistat până la definitivarea anchetei orice zbor pe MiG, iar cei doi piloţi urmează să fie înmormântaţi cu onoruri militare.
MiG-urile, relicve zburătoare
În 2013 flota militară de vânătoare a României va ieşi din uz din cauza vechimii aparatelor de zbor MiG 21 Lancer şi a lipsei lor de performanţă, luând în considerare cerinţele în domeniu la nivel internaţional.
DISTRIBUIE
Comenteaza